Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Od przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów przychodzi coraz więcej zapytań o diagnostów poszukujących pracy. Również przeglądając portale z ogłoszeniami, czy też branżowe fora internetowe, można znaleźć dużo ogłoszeń oferujących pracę dla diagnostów samochodowych. Sytuacja na rynku pracy w tym zawodzie zmieniła się znacząco i wyraźnie widać, że takich specjalistów brakuje. Jest to szansa dla osób poszukujących ciekawej pracy lub planujących zmianę zawodu. W artykule autor wyjaśnia, jak uzyskać uprawnienia diagnosty samochodowego i jakie trzeba spełnić warunki zgodnie z ostatnimi zmianami w ustawie „Prawo o ruchu drogowym”.

SKP są zobowiązane do uzyskania certyfikatów niezbędnych do bezpiecznego połączenia z nową bazą CEPiK 2.0. Termin uruchomienia systemu CEPiK 2.0 przypada na październik 2017 r., a szkolenia w tym zakresie są planowane na sierpień. Jak najwcześniejsze składanie wniosków umożliwi uniknięcie problemów z dostępem do bazy danych i wzięcie udziału w szkoleniu. W artykule przedstawiono instrukcję składania wniosków przygotowaną przez Centralny Ośrodek Informatyki Ministerstwa Cyfryzacji.

Po okresie ciepłych jesiennych dni przy­chodzi czas chłodnych dni zimowych. Wraz ze zmianą temperatur zewnętrznych zmienia się również rodzaj usterek występujących w pojazdach. Dlatego również warsztaty powinny odpowiednio przygotować się do tych zmian pogodo­wych, nie tylko pod kątem ogrzewania hali, ale również kierunku działań w diagnostyce. Autor wskazuje, na jakie systemy i podzespo­ły, które w okresie letnim nie działają lub podlegają dużo mniejszym obciążeniom eksploatacyjnym, należy zwrócić uwagę zimą.

 

 

Wprowadzenie tarcz zespolonych, w których pierścień jest żeliwny, ze stali wysokowęglowej lub kompozytowego materiału ceramicznego, natomiast wystający kołnierz, tzw. flansza, jest zrobiona z innego materiału, umożliwia wy­korzystanie specyficznych zalet zastosowanych w nich materiałów. W artykule przedstawiono różne wersje tarcz oraz zalety i wady nowej konstrukcji. Jednak wraz z ich wprowadzeniem pojawi­ły się ze strony producentów ograniczenia związane z postępowaniem z tarczami. W materiale podano wymagania dla warsztatów dotyczące zespolonych tarcz mon­towanych w samochodach Mercedes-Benz. Autor odpowiada również na pytanie, czy w samochodzie wolno zamieniać fabrycznie zamontowane tarcz zespolone na konwencjonalne tarcze z żeliwa.

Zmiany konstrukcyjne w dalszym ciągu sprawiają bardzo dużo trudności w badaniu technicznym. Od 15 stycznia 2020 r. weszły w życie znowelizowane przepisy warunków technicznych, które wprowadziły dodatkowe obostrzenia przy niektórych przebudowach pojazdu. Dodatkowo należy zauważyć, że niektórzy właściciele pojazdów próbują „obejść przepisy”, wykonując podwójnie zmiany konstrukcyjne pojazdu. Jako przykład może tutaj posłużyć najpopularniejsza konstrukcyjna zmiana rodzaju pojazdu z samochodu ciężarowego na osobowy. Autor omawia w artykule przy zmianie rodzaju pojazdu z samochodu ciężarowego na samochód osobowy, gdzie następuje zmiana liczby siedzeń. Przytacza również przepisy znowelizowanego rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia.





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock