Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Przepisy umożliwiające poruszanie się po pol­skich drogach tzw. „anglików” obo­wiązują od 15.08.2015. Po pół roku od ich wprowadzenia pojawią się pierwsze problemy. Chodzi m.in. o  sytuacje, w których sprowadzony „anglik” jest dopuszczony do ruchu po przeprowadzeniu badania tech­nicznego przed rejestracją, a na następnym badaniu ma już prze­łożoną kierownicę na lewą stronę i brak śladu po tej operacji w dokumentach. Innym źródłem problemów, omówionych w artykule, jest nowa adnotacja w dowodzie rejestracyjnym o treści kierownica po prawej stronie. Jak diagnosta ma podchodzić do badania takiego pojazdu, gdy w dowodzie rejestracyjnym widnieje adnotacja o kierownicy po prawej stronie po­jazdu, a faktycznie znajduje się ona z jego lewej strony.

Rząd przygotował pakiet zmian podatkowych, który potocznie nazywany jest „Polskim Ładem”. Nasz polski system podatkowy jest obecnie chyba jednym z najgorszych w Europie. Obecnie mamy do czynienia z kolejną próbą uregulowania podatków. Dokument zawierający sam projekt ustawy bez uzasadnienia zawiera ponad 220 stron. Dlatego autor skupił się na omówieniu tylko jego drobnej części związanej z użytkowaniem pojazdu w firmie i leasingiem. W materiale przytoczone zostały fragmenty treści projektu ustawy wraz z komentarzem autora artykułu. Można będzie dowiedzieć się, jakie podatki rozwiązania zaordynowano w projekcie dla przedsiębiorców użytkujących pojazdy i czy faktycznie będą one korzystniejsze.

Citroën prowadzi akcję serwisową wymiany wadliwych japońskich poduszek powietrznych marki Takata w modelu C3. Akcja dotyczy ok. 600 tys. samochodów w całej Europie. Do klientów trafiają pisma, w których producent prosi o zaprzestanie używania samochodu z powodu poduszek powietrznych, które mogą „spowodować poważne, a nawet śmiertelne obrażenia”. Informacja o zagrożeniu użytkowników samochodów marki Citroën ze strony wadliwych poduszek powietrznych Takata znalazła się także na stronie TDT. Czy taka i podobne informacje o akcjach serwisowych mają wpływ na badanie techniczne pojazdu w SKP? Czy diagnosta SKP powinien sprawdzać, np. na stronie UOKIK lub producenta, czy w danym samochodzie występuje usterka zagrażająca bezpieczeństwu jazdy? Odpowiedź na te pytania można znaleźć w artykule.

W artykule poruszono temat przeróbek samochodu, czyli tzw. tuningu, które ze względu na bezpieczeństwo jazdy mogą być akceptowane lub nie. Z punktu widzenia polskich przepisów nie ma obecnie mowy o jakimkolwiek chociażby projekcie w tym zakresie. Dlatego w artykule przeanalizowano, jak to wygląda pod względem formalnym i praktycznym w Niemczech. Przedstawione kwalifikacje przeróbek mogą okazać się przydatne przy ocenie podobnych podczas badania w polskich SKP.

Obecnie trwają w Senacie RP intensywne prace nad zmianą stawek podatku akcyzowego od samochodów. Projektodawcy zakładają, że nowe stawki mają wejść w życie od nowego roku i uzależnić wysokość podatku nie od wartości pojazdu i pojemności jego silnika, jak ma to miejsce dotychczas, ale przede wszystkim istotnym czynnikiem ma być także jego wiek oraz spełnianie normy emisji spalin. W artykule przeprowadzono analizę przebiegu prac nad projektem oraz zasady obliczania akcyzy.





Aktualności













SiteLock