Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Od przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów przychodzi coraz więcej zapytań o diagnostów poszukujących pracy. Również przeglądając portale z ogłoszeniami, czy też branżowe fora internetowe, można znaleźć dużo ogłoszeń oferujących pracę dla diagnostów samochodowych. Sytuacja na rynku pracy w tym zawodzie zmieniła się znacząco i wyraźnie widać, że takich specjalistów brakuje. Jest to szansa dla osób poszukujących ciekawej pracy lub planujących zmianę zawodu. W artykule autor wyjaśnia, jak uzyskać uprawnienia diagnosty samochodowego i jakie trzeba spełnić warunki zgodnie z ostatnimi zmianami w ustawie „Prawo o ruchu drogowym”.

SKP są zobowiązane do uzyskania certyfikatów niezbędnych do bezpiecznego połączenia z nową bazą CEPiK 2.0. Termin uruchomienia systemu CEPiK 2.0 przypada na październik 2017 r., a szkolenia w tym zakresie są planowane na sierpień. Jak najwcześniejsze składanie wniosków umożliwi uniknięcie problemów z dostępem do bazy danych i wzięcie udziału w szkoleniu. W artykule przedstawiono instrukcję składania wniosków przygotowaną przez Centralny Ośrodek Informatyki Ministerstwa Cyfryzacji.

 

 

Wprowadzenie tarcz zespolonych, w których pierścień jest żeliwny, ze stali wysokowęglowej lub kompozytowego materiału ceramicznego, natomiast wystający kołnierz, tzw. flansza, jest zrobiona z innego materiału, umożliwia wy­korzystanie specyficznych zalet zastosowanych w nich materiałów. W artykule przedstawiono różne wersje tarcz oraz zalety i wady nowej konstrukcji. Jednak wraz z ich wprowadzeniem pojawi­ły się ze strony producentów ograniczenia związane z postępowaniem z tarczami. W materiale podano wymagania dla warsztatów dotyczące zespolonych tarcz mon­towanych w samochodach Mercedes-Benz. Autor odpowiada również na pytanie, czy w samochodzie wolno zamieniać fabrycznie zamontowane tarcz zespolone na konwencjonalne tarcze z żeliwa.

Jest jedno rozwiązanie, na które od wielu lat czeka środowisko diagnostów i przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów. Jest to obowiązek wykonywania zdjęć pojazdom podlegającym badaniom. Pomysł narodził się wiele lat temu, a ze względu na to, że zawsze i uparcie „wrzucany jest do nowelizacji ustawy”, nie dochodzi do skutku. Rozwiązanie to jest swoistym wentylem bezpieczeństwa dla diagnostów, a jednocześnie zmusza użytkowników pojazdów do przyjazdu do SKP. Czy jest szansa, aby w najbliższym czasie obowiązek wykonywania zdjęć wszedł do przepisów? Odpowiedź w artykule

Po okresie ciepłych jesiennych dni przy­chodzi czas chłodnych dni zimowych. Wraz ze zmianą temperatur zewnętrznych zmienia się również rodzaj usterek występujących w pojazdach. Dlatego również warsztaty powinny odpowiednio przygotować się do tych zmian pogodo­wych, nie tylko pod kątem ogrzewania hali, ale również kierunku działań w diagnostyce. Autor wskazuje, na jakie systemy i podzespo­ły, które w okresie letnim nie działają lub podlegają dużo mniejszym obciążeniom eksploatacyjnym, należy zwrócić uwagę zimą.





Aktualności













SiteLock