Subpages
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Wielkimi krokami zbliża się chwila wdrożenia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/45/UE. Po wielu latach zawirowań i prób, obecne podejście wydaje się najbardziej prawdopodobne i zmierzające do wprowadzenia nowych rozwiązań systemowych związanych z badaniami technicznymi. Przy kilku kontrowersyjnych – zdaniem środowiska – rozwiązaniach jest jedno, którego raczej nie krytykuje się: chodzi o wykonywanie zdjęć na stacji kontroli pojazdów. Należy pamiętać, że obowiązek wykonywania dokumentacji istnieje też w innych krajach, co prawda z różnym skutkiem, ale jest. W artykule przeanalizowano nowe przepisy dotyczące wykonywania zdjęć oraz ich przetwarzania w SKP. Pokazano również, w jaki sposób można wykorzystać do tego smartfon i moduł w programie do rejestru badań.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Od przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów przychodzi coraz więcej zapytań o diagnostów poszukujących pracy. Również przeglądając portale z ogłoszeniami, czy też branżowe fora internetowe, można znaleźć dużo ogłoszeń oferujących pracę dla diagnostów samochodowych. Sytuacja na rynku pracy w tym zawodzie zmieniła się znacząco i wyraźnie widać, że takich specjalistów brakuje. Jest to szansa dla osób poszukujących ciekawej pracy lub planujących zmianę zawodu. W artykule autor wyjaśnia, jak uzyskać uprawnienia diagnosty samochodowego i jakie trzeba spełnić warunki zgodnie z ostatnimi zmianami w ustawie „Prawo o ruchu drogowym”.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Jest jedno rozwiązanie, na które od wielu lat czeka środowisko diagnostów i przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów. Jest to obowiązek wykonywania zdjęć pojazdom podlegającym badaniom. Pomysł narodził się wiele lat temu, a ze względu na to, że zawsze i uparcie „wrzucany jest do nowelizacji ustawy”, nie dochodzi do skutku. Rozwiązanie to jest swoistym wentylem bezpieczeństwa dla diagnostów, a jednocześnie zmusza użytkowników pojazdów do przyjazdu do SKP. Czy jest szansa, aby w najbliższym czasie obowiązek wykonywania zdjęć wszedł do przepisów? Odpowiedź w artykule
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
SKP są zobowiązane do uzyskania certyfikatów niezbędnych do bezpiecznego połączenia z nową bazą CEPiK 2.0. Termin uruchomienia systemu CEPiK 2.0 przypada na październik 2017 r., a szkolenia w tym zakresie są planowane na sierpień. Jak najwcześniejsze składanie wniosków umożliwi uniknięcie problemów z dostępem do bazy danych i wzięcie udziału w szkoleniu. W artykule przedstawiono instrukcję składania wniosków przygotowaną przez Centralny Ośrodek Informatyki Ministerstwa Cyfryzacji.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Wprowadzenie tarcz zespolonych, w których pierścień jest żeliwny, ze stali wysokowęglowej lub kompozytowego materiału ceramicznego, natomiast wystający kołnierz, tzw. flansza, jest zrobiona z innego materiału, umożliwia wykorzystanie specyficznych zalet zastosowanych w nich materiałów. W artykule przedstawiono różne wersje tarcz oraz zalety i wady nowej konstrukcji. Jednak wraz z ich wprowadzeniem pojawiły się ze strony producentów ograniczenia związane z postępowaniem z tarczami. W materiale podano wymagania dla warsztatów dotyczące zespolonych tarcz montowanych w samochodach Mercedes-Benz. Autor odpowiada również na pytanie, czy w samochodzie wolno zamieniać fabrycznie zamontowane tarcz zespolone na konwencjonalne tarcze z żeliwa.