Subpages
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Stwierdzenie, że filtr cząstek stałych znajduje się na końcu jednostki napędowej – to truizm, ale każdemu zdarza się o tym zapominać podczas pracy w warsztacie. Kłopoty z DPF-em są często skutkiem niesprawności silnika, a nie przyczyną. Taki właśnie był przypadek z Audi A6 Avant (C6), z silnikiem 2.0 TDI 16V o fabrycznym oznaczeniu BRE, z pompowtryskiwaczami oraz filtrem DPF. Zgłoszenie było następujące: świeci się kontrolka DPF, kontrolka check oraz miga kontrolka świec żarowych. Audi gościło już w innych warsztatach, miało przebieg 275 tys. km, a z wywiadu z jego właścicielem wynikało, że ok. 30 tys. km wcześniej został wymieniony filtr DPF na fabrycznie nowy. Jednak po kilku dniach kontrolka filtra ponownie się zaświeciła. Od tego czasu trzeba było często dopalać filtr podczas jazdy, jak przewiduje instrukcja obsługi auta. Ostatnio jednak włączyły się dodatkowe kontrolki, a silnik utracił moc i nie można już zregenerować filtra. Opisywany przypadek pokazuje, że to nie awaria filtra DPF stanowiła przyczynę tych objawów, a była jedynie skutkiem niedomagania silnika.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W artykule opisano przypadek usterki objawiający się tym, że w zestawie wskaźników Opla Vivaro B Kombi 1.6 CDTI (140 KM) były wyświetlane komunikaty „usterka układu hamulcowego”, „skontroluj pomoc startu pod górę” oraz świeciły się lampki ABS-u, kontroli trakcji, hamulców, stopu (nakazuje przerwanie jazdy) i symbol klucza płaskiego (poleca stawienie się do serwisu). Towarzyszyły temu przenikliwe piski dźwiękowego sygnalizatora przy każdym pojawieniu się któregokolwiek komunikatu. Procedurę naprawy tego przypadku przedstawili pracownicy warsztatu Auto Serwis Raczkowski w Kielcach.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W artykule opisano historię naprawy Audi A8 pierwszej generacji z turbodieslem 3.3 V8 TDI, w którym rano, po zimnym rozruchu, wszystko grało, lecz po rozgrzaniu brakowało zapłonów w cylindrach 6, 7, 8. Sprawdzenie kompresji przyniosło taki wynik, że ciśnienie było w sześciu cylindrach, a w dwóch było zero. Okazało się, że pęknięta była tuleja 8. cylindra. Jednak po remoncie silnika objawy nie ustąpiły. Dopiero dokładny wywiad z klientem wskazał dobry trop. Co było przyczyną tej usterki, można przeczytać w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Benzynowy silnik 1.6 THP (EP6DT) z bezpośrednim wtryskiem to taki twór, do którego nikt nie chce się przyznać, ani BMW, ani Francuzi, czyli Peugeot i Citroën. Głównym jego problemem jest duże zużycie oleju, wynikające ze zbyt oszczędnie zaprojektowanych pierścieni tłokowych. Inż. Tadeusz Vorbrodt z niezależnego serwisu Citroën Vorbrodt w Warszawie zna silnik bardzo dobrze, przez jego warsztat przewinęło się sporo aut z tą jednostką. Wie, że wymiana samych pierścieni nie przynosi istotnej poprawy, olej będzie nadal przedostawał się nad tłok. Dlatego proponuje dwie sprawdzone w swoim warsztacie metody, które zostały przedstawione w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Wieloletnie zaniedbania legislacyjne oraz brak dopływu osób młodych do zawodu powodują, że diagnosta samochodowy jest osobą coraz bardziej poszukiwaną na rynku pracy. Rosną koszty zatrudnienia. Przedsiębiorcy starają się zatem optymalizować swoje wydatki poprzez zmianę dotychczasowego trendu w postaci zatrudniana diagnostów na umowę o pracę, zastępując tę formę umową cywilnoprawną. Jedynym przepisem określającym bezpośrednio stosunek przedsiębiorcy do diagnosty jest lakoniczny i ogólny zapis ustawy „Prawo o ruchu drogowym” – zatrudnia uprawnionych diagnostów. Sformułowanie to nie określa szczegółowo formy takiego zatrudnienia. Czy zatem przedsiębiorca może zatrudniać diagnostów na umowę? Odpowiedź w artykule.