- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W warsztacie samochodowym najbardziej niepożądane są te zgłaszane usterki pojazdów, które są bardzo nietypowe i znacznie wykraczają poza przyjęte procedury napraw. Diagnozowanie takich przypadków przy użyciu sprzętu diagnostycznego nie daje żadnych wskazówek na temat dalszego sposobu postępowania. Wówczas w naprawie bardzo pomocna może okazać się rozmowa z klientem. Jak pokazuje praktyka, za większością powstających problemów stoi wcześniejsza naprawa i stosowanie tanich zamienników. Dlatego tak ważne jest dokładne wysłuchanie właściciela pojazdu, od którego trzeba uzyskać jak najwięcej informacji z okresu bezpośrednio przed zaistnieniem usterki, jak również o niedomaganiach i naprawach wykonanych w przeszłości. Bardzo często są to informacje, które mogą pomóc w przyjęciu właściwej strategii lokalizowania zaistniałego problemu. W artykule przedstawiono dwa przykłady poprawnie przeprowadzonych wywiadów.