Subpages
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Od 31 stycznia 2022 r. będzie można zachować dotychczasowy numer rejestracyjny pojazdu oraz czasowo wycofać z ruchu samochód osobowy. Są to kolejne ułatwienia dla kierowców, które wynikają z ustawy z dnia 14 sierpnia 2020 r. o zmianie ustawy „Prawo o ruchu drogowym” oraz niektórych innych ustaw (DzU z 2020 r., poz. 1517). Wielu zwolenników tej możliwości liczyło na więcej, to znaczy, że będzie można wycofać pojazd czasowo z ruchu nie tylko z powodu jego uszkodzenia, ale także np. dłuższego wyjazdu. Na tę instytucję liczyli także kolekcjonerzy starych samochodów, których odbudowa liczona jest nie w miesiącach, a latach. Być może za jakiś czas, po wejściu w życie możliwości czasowego wycofania z ruchu samochodów osobowych, ustawodawca zdecyduje się na korektę, po weryfikacji jak ta instytucja sprawdza się w praktyce. Jakie zmiany faktycznie będą obowiązywały od 31 stycznia przyszłego roku? Odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
O problemach z silnikami VW 2.0 TDI i ich osprzętem napisano już bardzo wiele. Z punktu widzenia warsztatu wszystkie informacje są pożyteczne, zarówno te o dobrej jakości, jak i te o złej. W tym miejscu można zapytać: dlaczego? Otóż dlatego, że jedne informują nas o podzespołach, których trwałość i niezawodność nie da warsztatom pracy. W przypadku tych drugich, dobrze wiedzieć, na które podzespoły i przy jakim przebiegu zwrócić szczególną uwagę. Dzięki takim informacjom, które opisują usterki i podają, na jakie ich objawy zwrócić uwagę, można łatwiej przeciwdziałać późniejszym konsekwencjom uszkodzenia, a także dokonać skutecznej naprawy w momencie pojawienia się pierwszych symptomów. W artykule opisano usterkę, która pojawiła się w samochodzie VW T5 z 2012 r. wyposażonym w silnik 2.0 TDI Biturbo o kodzie CFCA. Nadmiernemu spalaniu oleju towarzyszyło zwiększone zużycie paliwa, jak również nader częste wypalanie filtra cząstek stałych. Zaraz po pierwszym badaniu diagnostycznym doszło do zatarcia silnika. Co było przyczyną zatarcia i jak właściciele samochodów z silnikiem 2.0 TDI Biturbo powinni się chronić przed tego typu uszkodzeniem? Odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Olga
- Kategoria: Subpages
Właściciel samochodu BMW X3 model E83 3.0 d z 2004 r. zgłaszał szarpanie w trakcie jazdy połączone z dziwnymi dźwiękami dochodzącymi spod fotela kierowcy, zwłaszcza w trakcie jazdy po łuku w lewą stronę. Jako dodatkową informację podawał, że szarpanie jest odczuwalne intensywniej w trakcie dynamicznej jazdy przy wciśniętym zdecydowanie pedale przyspieszenia. Kolejne warsztaty nie potrafiły zdiagnozować usterki, ponieważ nie analizowały poszczególnych systemów zainstalowanych w tym samochodzie. Wystarczyło poznać sposób działania napędu xDrive, aby postawić poprawną diagnozę. Z jakich elementów składa się układ napędowy xDrive i który z nich był odpowiedzialny za zgłaszane objawy – odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Jednym z najczęściej spotykanych rozwiązań dotyczących ciągnięcia przyczepy jest zastosowanie mechanicznych elementów sprzęgających, jakimi są zaczepy kulowe i głowice zaczepowe. W artykule przedstawiono praktyczne aspekty sprawdzania tego typu urządzeń sprzęgających oraz podano kilka przydatnych informacji dotyczących przepisów międzynarodowych, których nie znajdzie się w rozporządzeniu w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów. Omówiono również sposób ustalania, czy dany pojazd może ciągnąć jakąkolwiek przyczepę.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Głównym powodem wciąż niewielkiej popularności samochodów o napędzie elektrycznym jest ich ograniczony zasięg. Nic więc dziwnego, że konstruktorzy szukają sposobów, jak temu zaradzić. Jednym z takich rozwiązań jest znany pod angielską nazwą „Range Extender”. W artykule zaprezentowano różne wersje tego rozwiązania, spotykane w samochodach BMW model i3, Nissan model Note, Opel Ampera, Chevrolet Volt, czy Audi model A1 e-tron. Autor omawia zalety i wady koncepcji Range Extender, a także perspektywy rozwoju.