Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Układ kierowniczy umożliwia zmianę kierunku jazdy sa­mochodu przez skręt kół kierowanych oraz uzyskanie przez kierowcę informacji zwrotnej o chwilowych wa­runkach ruchu pojazdu. Zadania i zasadnicza budowa układu kierowni­czego nie zmieniły się od lat. Powstało jednak wiele rozwiązań, które wzbogaciły funkcjonalność układu kierowni­czego. Warto poznać je poznać, aby zrozumieć zasadę działania wszystkich elementów układu.

Podczas oceny pracy alternatora oraz weryfikacji samego akumulatora warsztat powinien pamiętać o fundamentach pracy nowoczesnego układu ładowania. Często wykorzystuje on magistralę LIN do komunikacji ze sterownikiem silnika, modułem zarządzania akumulatorem, czy zestawem wskaźników. Od czego powinno się rozpocząć diagnostykę układu ładowania w nowszych samochodach? W jaki sposób interpretować parametry wyświetlane na ekranie testera? Wyjaśnienia można znaleźć w artykule.

W technice redundancją, lub inaczej nadmiarowością, przyjęło się określać takie podwojenie elementów kluczowych dla bezpieczeństwa układu, aby w razie awarii jednego z nich element rezerwowy natychmiast przejął jego rolę. Redundancja jest kluczem do wprowadzenia zautomatyzowanych jazd. Z technicznego punktu widzenia nie ma już w zasadzie przeszkód do wprowadzenia na rynek samochodów autonomicznych. W artykule podano czym jest redundancja, jakie są jej rodzaje oraz jak jest realizowana w dzisiejszych pojazdach, nie tylko autonomicznych.

Ocenia się, że w Europie przez blisko 70% okresu eksploatacji silnik współczesnego samochodu pracuje z małym lub co najwyżej średnim obciążeniem. W takich warunkach jego sprawność jest na tyle mała, że zużycie paliwa okazuje się nieadekwatnie wysokie w stosunku do rozwijanych osiągów. Dobrym rozwiązaniem problemu wydaje się więc dostosowanie pojemności skokowej do chwilowych potrzeb. Jednym ze sposobów jest odłączanie cylindrów. W artykule omówiono przykłady stosowanych rozwiązań.


W artykule poruszono problem związany z umieszczaniem cech identyfikacyjnych na pojazdach przez stacje kontroli pojazdów z uprawnieniami określonymi tzw. „małą literką h”. Można spotkać różne interpretacje na temat tego, w jakim przypadku stacja kontroli pojazdów otrzymuje przywilej umieszczania cech identyfikacyjnych na pojazdach. Głównie chodzi o to, czy nowa okręgowa skp dostaje taki przywilej z urzędu, czy musi o to wnioskować. Tutaj zdania są podzielone, a  wydziały komunikacji interpretują to w dwojaki sposób.





Aktualności













SiteLock