Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

 

 

W 2004 roku, jak wchodziła w życie ustawa o swobodzie działalności gospodarczej, niejasny stał się status prawny tych stacji, któ­re były prowadzone przez szkoły, centra kształcenia, pogotowia ratunkowe i inne. Dzięki staraniom PISKP, posłowie z sejmowej Komisji Infrastruktury złożyli poselski projekt zmiany ustawy „Prawo o ru­chu drogowym”. Owocem tych prac jest opublikowana w Dzienniku Ustaw z 8 września 2015 r. ustawa, która reguluje status praw­ny stacji kontroli pojazdów prowadzonych przez pod­mioty nie będące przedsiębiorcami. Autor omawia w artykule wprowadzone zmiany w tym zakresie.

 

W 2004 roku, jak wchodziła w życie ustawa o swobodzie działalności gospodarczej, niejasny stał się status prawny tych stacji, któ­re były prowadzone przez szkoły, centra kształcenia, pogotowia ratunkowe i inne. Dzięki staraniom PISKP, posłowie z sejmowej Komisji Infrastruktury złożyli poselski projekt zmiany ustawy „Prawo o ru­chu drogowym”. Owocem tych prac jest opublikowana w Dzienniku Ustaw z 8 września 2015 r. ustawa, która reguluje status praw­ny stacji kontroli pojazdów prowadzonych przez pod­mioty nie będące przedsiębiorcami. Autor omawia w artykule wprowadzone zmiany w tym zakresie.

Przy okazji zmiany modelu minivana Chrysler Voyager z RG na RT, w 2008 r. wprowadzono innowacyjne rozwiązanie stacyjki zapłonowej. Wileless Ignation Node (WIN) to stacyjka bez tradycyjnego kluczyka, która łączy w sobie funkcje: immobilizera, odbiornika sygnałów radiowych oraz elektronicznego włącznika zapłonu. Rozwiązanie to zostało przejęte w ramach koncernu DaimlerChrysler z marki Mercedes-Benz. Od 2009 r. jest stosowane także w nowym modelu Dodge Journey. Na polskim rynku znajduje się wciąż duża liczba tych samochodów, dlatego mechaników może zainteresować zasada działania tego ważnego elementu sterującego oraz występujące problemy eksploatacyjne i diagnostyczne.

 W numerze wrześniowym „Serwisu Motoryzacyjnego” przedstawione zostały ogólne metody kalibracji systemów wspomagania kierowcy oraz wyposażenie stanowiska potrzebnego do tego celu. W zamieszczonym artykule bardziej szczegółowo opisano procedurę kalibrowania czujników  systemów wspomagania w samochodzie Grupy VAG. Do pomiarów wykorzystano rekomendowane przez Volkswagena stanowisko DAS 1000 firmy Bosch (numer narzędzia wg VW: VAS 6430). Zaprezentowano elementy wyposażenia stanowiska oraz wymagania dotyczące przygotowania samego stanowiska do pomiarów. Na przykładzie Skody Superb pokazano krok po kroku, jak na stanowisku DAS 1000 kalibruje się system ACC z czujnikiem radarowym oraz asystenta pasa ruchu z kamerą. 

Stan epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 został wprowadzony na mocy rozporządzenia ministra zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszar ze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii. Trwał nieprzerwanie od 20 marca 2020 r., aż do 16 maja 2022 r., kiedy to został zastąpiony stanem zagrożenia epidemicznego. W praktyce różnica pomiędzy tymi stanami jest niewielka, zarówno w aspekcie prawnym, jak i faktycznym. Dopiero odwołanie stanu zagrożenia epidemicznego wywoła konkretne skutki prawne i wpłynie zasadniczo na termin ważności pozwoleń czasowych, kwestie rejestracji pojazdów oraz szkolenia diagnostów. W artykule autor pisze o skutkach zmiany tego stanu w zakresie pozwolenia czasowego, rejestracji pojazdów oraz szkolenia diagnostów.





Aktualności













SiteLock