Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Maxus Euniq 6 to przedstawiciel jeszcze mało u nas znanej chińskiej marki elektrycznych aut. Ma jedną wersję nadwoziową, jeden silnik i jeden poziom wyposażenia. Samochód ten posłużył do sprawdzenia, ile realnie kosztuje eksploatacja elektrycznego auta na trasie 2000 km podczas podróży po Polsce, i czy występują problemy z jego ładowaniem. Szczegóły testu w artykule. Zdradzamy, iż średnie „spalanie” na dystansie 2037 km wyniosło 19,4 kWh/100 km, przy jeździe zgodnej z przepisami. Dobry wynik, ale i pogoda dla elektryka była dobra – ciepła, wczesna jesień.

 

 

Tytułowe określenie Torque Vectoring od kilku już lat pojawia się w opisach technicznych samochodów. Ponieważ nie doczekało się ono jeszcze trafnego polskiego odpowiednika, warto przybliżyć Czytelnikom, co się pod nim kryje. Autor omawia ideę i cel stosowania tego rozwiązania, jak również przykłady zastosowań w określonych modelach samochodów.

 

Sprowadzony z zagranicy samochód Chrysler Voyager objawiał niepokojące wibracje podczas jazdy, nasilające się wraz ze wzrostem prędkości. Wibracje nasilały się przy przyspieszaniu do prędkości około 60 – 70 km/h, a powyżej 90 km/h słabły. Najprostszym wyjaśnieniem powodu wibracji było uszkodzenie opony lub felgi. Jednak po zamontowaniu nowych opon i wyważeniu kół jazda wykazała, że wibracje występowały nadal. Nie pomogła również regulacja geometrii kół i skasowanie luzów w zawieszeniu. Winny wibracjom był drobny element pozostawiony przez mechanika. Jaki błąd popełniono w warsztacie – wyjaśnienie w numerze.

 

Od 1 listopada 2014 r. wszystkie samochody osobowe, sprzedawane jako nowe, muszą być zaopatrzone w zawory z czujnikami ciśnienia. Warto wziąć to pod uwagę przy planowaniu tegorocznej inwestycji. W każdym warsztacie, a z pewnością specjalizującym się w serwisie opon, powinno znaleźć się chociaż jedno urządzenie do testowania i aktywacji czujników. Rynek urządzeń serwisowych ma ich bogatą ofertę. W artykule przedstawiono rodzaje i modele urządzeń dostępnych na naszym rynku.

Naprawy samochodów Audi Q7 to wyzwanie dla warsztatu niezależnego i spore koszty dla właściciela. W przypadku egzemplarzy, które mają za sobą już ponad 10-letnią eksploatację, istnieje zawsze dodatkowe ryzyko związane z historią poprzednich napraw. Jeżeli były one wykonywane niefachowo i przy założeniu niskiego budżetu, to samochód będzie wymagał sporych inwestycji i wielu godzin pracy mechanika. Przytoczona w artykule historia dotyczy samochodu Audi Q7 z 2006 r. o przebiegu ponad 320 tys. km, wyposażonego w silnik 3.0 TDI i napęd Quattro. Samochód w ciągu ostatnich trzech miesięcy odwiedził cztery warsztaty, a powodem tych wizyt były głównie problemy z elektroniką pokładową. Brak możliwości włączenia wyświetlacza MMI powodował, iż dostęp do opcji sterowania zawieszeniem czy multimediami stał się praktycznie niemożliwy. Autor opisał całą procedurę diagnozowania tej usterki, dzieląc się praktycznymi uwagami, przydatnymi dla mechaników.





Aktualności













SiteLock