Subpages
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Stałe dążenie do zwiększania bezpieczeństwa ruchu drogowego doprowadziło do prawdziwego wysypu wszelkiego rodzaju systemów wspomagania kierowcy. Systemy zwane w skrócie ADAS ułatwiają dziś życie milionom kierowców. Ale czy tylko ułatwiają i wspomagają? A może niosą ze sobą specyficzne problemy i wyzwania? W artykule poznamy blaski i cienie tych systemów.
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
W numerze październikowym „Serwisu Motoryzacyjnego” zostały przedstawione systemy wspomagania kierowcy montowane w nowych samochodach. Wiele z nich korzysta z czujników radarowych oraz kamer i to od ich sprawności oraz prawidłowego ustawienia zależy, czy samochód będzie utrzymywał odstęp od poprzedzającego pojazdu, wykrywał obiekty w martwym polu widzenia lusterek, włączał adaptacyjne oświetlenie drogi, czy też podejmie awaryjne hamowanie przed przeszkodą. W artykule podano informacje, gdzie należy szukać czujnika radarowego, kiedy trzeba na nowo kalibrować czujnik lub system, jak rozpoznać, czy dany czujnik lub kamera są ustawione nieprawidłowo. Pokrótce omówiono różne podejście producentów pojazdów do procedur regulacji i kalibracji czujników oraz kamer, jak również dostępny na rynku sprzęt skierowany do warsztatów niezależnych.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W ostatnim czasie dział techniczny PISKP otrzymuje bardzo wiele zapytań dotyczących badania dodatkowego wynikającego ze szkody istotnej. Warto podkreślić, że nie mówimy tutaj o dodatkowym badaniu „pokolizyjnym”, ale o innym badaniu dodatkowym, które wynika z wprowadzonej przez ubezpieczyciela informacji do CEP o szkodzie istotnej pojazdu. Na podstawie zapisów ustawy „Prawo o ruchu drogowym” właściciel pojazdu ma obowiązek – w przypadku wystąpienia szkody istotnej – wykonać dodatkowe badanie techniczne pojazdu, w którym została dokonana naprawa wynikająca z tego faktu. To dodatkowe badanie techniczne nie jest nowym dodatkowym badaniem i funkcjonowało od wielu lat. Niemniej jednak zyskało w ostatnim czasie na popularności za sprawą zmiany przepisów, które weszły w życie od 1 marca 2020 r. Powstał jednak problem polegający na tym, że diagnosta, wykonując np. okresowe badanie techniczne i pobierając dane do identyfikacji pojazdu z CEP, nie do końca jest zorientowany, czy należy wykonać wcześniej dodatkowe badanie techniczne wynikające ze szkody istotnej. W artykule wyjaśniono, jak w takiej sytuacji powinno przebiegać badanie.
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
W numerze październikowym „Serwisu Motoryzacyjnego” zostały przedstawione systemy wspomagania kierowcy montowane w nowych samochodach. Wiele z nich korzysta z czujników radarowych oraz kamer i to od ich sprawności oraz prawidłowego ustawienia zależy, czy samochód będzie utrzymywał odstęp od poprzedzającego pojazdu, wykrywał obiekty w martwym polu widzenia lusterek, włączał adaptacyjne oświetlenie drogi, czy też podejmie awaryjne hamowanie przed przeszkodą. W artykule podano informacje, gdzie należy szukać czujnika radarowego, kiedy trzeba na nowo kalibrować czujnik lub system, jak rozpoznać, czy dany czujnik lub kamera są ustawione nieprawidłowo. Pokrótce omówiono różne podejście producentów pojazdów do procedur regulacji i kalibracji czujników oraz kamer, jak również dostępny na rynku sprzęt skierowany do warsztatów niezależnych.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Tematem trzech kolejnych artykułów będą przeróbki układów silnika, w wyniku których zwiększa się emisja szkodliwych dla otoczenia spalin. W pierwszym artykule został opisany mechanizm powstawania i emisji cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych oraz sposoby ich usuwania przez filtry cząstek stałych. Smog w miastach spowodował, że zaczęto więcej mówić o szkodliwości demontażu filtrów cząstek stałych. O skutecznym przeciwdziałaniu temu zjawisku nic nie słychać. W artykule omówiono również możliwość wykrycia braku filtra cząstek stałych w SKP.