Subpages
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Zgodnie z obecnymi przepisami ustawy „Prawo o ruchu drogowym” każdy przedsiębiorca prowadzący stację kontroli pojazdów musi mieć odpowiednie certyfikaty służące mu do odbioru i przekazywania danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów. Pomimo tego, że system funkcjonuje już od wielu lat, to nadal sprawia problemy. Wielu przedsiębiorców nie otrzymuje na czas stosownych certyfikatów i przechodzi w tryb awaryjny lub zaprzestaje wykonywania badań. CEPiK podaje, że zgodnie z zapisami wszystkich polityk certyfikacji, czas realizacji wniosków certyfikacyjnych wynosi 30 dni. Tymczasem Centralny Ośrodek Informatyk nie jest organem administracji i powinien wydawać swoje certyfikaty niezwłocznie po złożeniu wniosku przez skp. Jak ta sprawa wygląda od strony prawnej, wyjaśnia to autor w swoim artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Benzynowe silniki 1.8 i 2.0 TFSI grupy Volkswagena, reprezentujące rodzinę jednostek napędowych typoszeregu EA888, są produkowane od przełomu lat 2007 i 2008. W tym czasie bazowe wersje tych silników doczekały się aż trzech kolejnych generacji, w których niemiecki koncern dokonał wielu istotnych zmian. Celem tych zmian było nie tylko sprostanie rosnącym wymaganiom norm ochrony środowiska, lecz także zoptymalizowanie silników pod kątem ich eksploatacji oraz serwisu. W artykule omówiono różnice w budowie poszczególnych generacji, wymieniono typowe awarie silników 1.8/2.0 TFSI oraz podano wskazówki dotyczące diagnozowania tych usterek.
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Codziennie posługujemy się skanerem diagnostycznym i dlatego powinniśmy umieć maksymalnie wykorzystać jego możliwości. Nie możemy tłumaczyć się tym, że mamy zbyt mało czasu na analizowanie „ukrytych“ funkcji. Po pierwsze, funkcje te wcale nie są ukryte, tylko my nie posługujemy się nimi. Po drugie, właściwe i pełne wykorzystanie skanera pozwoli nam zaoszczędzić wiele czasu. Najczęściej problem pojawia się, jak nie możemy nawiązać komunikacji z danym sterownikiem, zaś drugi problem dotyczy interpretacji usterki. Autor podpowiada, jak należy zapamiętywać i kojarzyć ze sobą rodzaje usterek z typem silnika. Powtarzające się usterki są bardzo dużą pomocą w diagnostyce.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Każdy przedsiębiorca planujący wybudowanie stacji kontroli pojazdów stoi przed dylematem wyboru lokalizacji inwestycji. Polski ustawodawca stoi na stanowisku, że nie w każdym miejscu możliwe jest wybudowanie obiektu o danej funkcji. W artykule przeanalizowano temat potencjalnej uciążliwości działania stacji kontroli pojazdów i jej oddziaływania na środowisko. Autor przytacza orzecznictwa sądów dotyczące oddziaływania skp na środowisko.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Siódma generacja układu sterującego pracą silnika firmy Bosch typu Motronic, to złożony system przeznaczony do kontroli i regulacji jednostek napędowych o zapłonie iskrowym. Układ Motronic 7.5 odpowiada za sterowanie silników zarówno z wtryskiem paliwa do kanału dolotowego w wersji o oznaczeniu ME 7.5.xx, jak i z wtryskiem bezpośrednim – oznaczenie MED 7.5.xx. Obie wersje są oparte na sterownikach z procesorami o 16-bitowej architekturze, lecz różnych zasobach pamięci operacyjnej i prędkościach działania. W artykule omówiono elementy układu na przykładzie silnika 1.8 T oraz zasadę przepływu sygnałów.