Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Zdaniem rządu Polska jest w czołówce państw unijnych, jeżeli chodzi o wielkość luki w VAT. Wdrożone dotychczas środki mające przeciwdziałać tym negatywnym zjawiskom, z dzisiejszej perspektywy, okazują się niewystarczające. Potrzebne jest nowe systemowe rozwiązanie, tj. mechanizm podzielonej płatności (ang. split payment). Zgodnie z nim płatność za nabyty towar lub usługę jest dokonywana w taki sposób, że zapłata odpowiadająca wartości sprzedaży netto jest płacona przez nabywcę na rachunek rozliczeniowy dostawcy lub jest rozliczana w inny sposób, natomiast pozostała zapłata odpowiadająca kwocie podatku od towarów i usług jest płacona na specjalny rachunek bankowy dostawcy – rachunek VAT. W artykule opisano mechanizm rozliczania podatku VAT, który ma wejść w życie 1 kwietnia 2018 r.

Wkroczyliśmy w dziewiętnasty rok z zamrożoną wysokością opłat z a badania techniczne pojazdów. Sytuacja wielu przedsiębiorców staje się coraz trudniejsza przez stale rosnące koszty i spadek wartości pieniądza spowodowany inflacją. Dlatego zarząd PISKP zdecydował się zorganizować w terenie spotkania z przedsiębiorcami na temat waloryzacji opłat za badania techniczne, przekazać, co zostało już do tej pory zrobione, oraz zastanowić się wspólnie, co jeszcze można zrobić. W spotkaniach wzięli udział przedsiębiorcy zrzeszeni w Izbie, jak również ci niezrzeszeni. W artykule przedstawiono relację ze spotkań.

Wkrótce nadejdzie wyczekiwana wiosna, a wraz z nią do prac wyruszą wszelkiego rodzaju maszyny rolnicze, w tym ciągniki i przyczepy przeznaczone do łączenia z tymi pojazdami. To właśnie w tym okresie w stacjach kontroli pojazdów widać zwiększoną liczbę wizyt tych pojazdów. W artykule przypominamy, jakie warunki techniczne musi spełniać ciągnik rolniczy oraz przyczepa rolnicza.

Przy oględzinach pojazdów wyposażonych w urzą­dzenia sprzęgające ważnym elementem badania jest weryfikacja informacji podanych na urządze­niach lub elementach sprzęgających. W artykule wymieniono i opisano poszczególne klasy urządzeń sprzęgających, o których jest mowa w regulaminie 55 EKG ONZ. Podano kryteria, jakimi powinien kierować się diagnosta podczas badania i sprawdzania warunków tech­nicznych dla urządzeń sprzęgających, oraz sposób oceny tabliczki znamiono­wej haka. Na zakończenie artykułu przedstawiono wprowadzone od 10 maja 2018 r. zmiany warunków technicznych w zakresie sprzęgu do przewozu dłużycy.

Prowadząc warsztat samochodowy, prędzej czy później, staje się przed koniecznością zakupu dodatkowych urządzeń, dzięki którym można poszerzyć zakres świadczonych usług. Stale rosnąca konkurencja wymusza zakupy w myśl zasady: kto się nie rozwija, ten się cofa. Rynek nowego wyposażenia warsztatowego jest bardzo bogaty i jeśli tylko dysponuje się odpowiednimi środkami finansowymi, można zakupić urządzenia potrzebne w serwisie. Zazwyczaj jednak marzenia trzeba konfrontować z rzeczywistością, czyli ograniczonymi finansami. Z pomocą mogą wówczas przyjść firmy, które w swojej ofercie mają urządzenia z drugiej ręki. Na co więc powinno się zwrócić uwagę przy zakupie urządzeń używanych? Odpowiedź w artykule.





Aktualności













SiteLock