Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Przy okazji zmiany modelu minivana Chrysler Voyager z RG na RT, w 2008 r. wprowadzono innowacyjne rozwiązanie stacyjki zapłonowej. Wileless Ignation Node (WIN) to stacyjka bez tradycyjnego kluczyka, która łączy w sobie funkcje: immobilizera, odbiornika sygnałów radiowych oraz elektronicznego włącznika zapłonu. Rozwiązanie to zostało przejęte w ramach koncernu DaimlerChrysler z marki Mercedes-Benz. Od 2009 r. jest stosowane także w nowym modelu Dodge Journey. Na polskim rynku znajduje się wciąż duża liczba tych samochodów, dlatego mechaników może zainteresować zasada działania tego ważnego elementu sterującego oraz występujące problemy eksploatacyjne i diagnostyczne.

Stan epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 został wprowadzony na mocy rozporządzenia ministra zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszar ze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii. Trwał nieprzerwanie od 20 marca 2020 r., aż do 16 maja 2022 r., kiedy to został zastąpiony stanem zagrożenia epidemicznego. W praktyce różnica pomiędzy tymi stanami jest niewielka, zarówno w aspekcie prawnym, jak i faktycznym. Dopiero odwołanie stanu zagrożenia epidemicznego wywoła konkretne skutki prawne i wpłynie zasadniczo na termin ważności pozwoleń czasowych, kwestie rejestracji pojazdów oraz szkolenia diagnostów. W artykule autor pisze o skutkach zmiany tego stanu w zakresie pozwolenia czasowego, rejestracji pojazdów oraz szkolenia diagnostów.

Wielu przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów w formie jednoosobowej działalności gospodarczej nie zastanawia się, albo nawet do końca nie wie, co może stać się z firmą po ich śmierci. Bardzo często nie przewidują takiej ewentualności, ani nie myślą jak się na taką okoliczność zabezpieczyć. Do tej pory, w przypadku odejścia przedsiębiorcy prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą, firma kończyła działalność. Problem okazał się być na tyle istotny, że ustawodawca postanowił zainterweniować. W listopadzie weszła w życie ustawa o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej. W artykule omówiono zapisy tej ustawy i jej znaczenie dla właścicieli SKP.

29 września w Warszawie odbył się ogólnopolski protest środowiska SKP. Ponad 60 warszawskich stacji na znak solidaryzmu w czasie trwania protestu nie przeprowadzała badań technicznych. Do protestu w tej formie przyłączyło się również wielu przedsiębiorców z całego kraju. Na forach internetowych pojawiło się jednak bardzo dużo wpisów, w których odradzano tę formę protestu argumentując, że nie jest ona zgodna z prawem i będzie powodowała w konsekwencji zamknięcie przez starostów stacji SKP oraz wydawanie zakazów wykonywania działalności gospodarczej. Czy faktycznie można protestować przeciw braku nowego cennika badań bez narażenia się na konsekwencje w postaci zamknięcia stacji? Wyjaśnienie tego problemu można znaleźć w artykule.

Coraz więcej przedsiębiorców albo już jest na emeryturze, albo za chwilę będzie i dlatego też zadają sobie oni pytanie: co zrobić ze swoim majątkiem? Sukcesja, przekazanie, sprzedaż, dzierżawa stacji kontroli pojazdów powoli staje się tematem bardzo popularnym. W przypadku stacji kontroli pojazdów istnieje kilka opcji: przekazanie stacji młodszemu pokoleniu, założenie fundacji rodzinnej lub dzierżawa stacji przez diagnostów. Przymierzając się do przekazania stacji SKP powinno się brać pod uwagę kilka czynników, które pozwolą na bezproblemowe kontynuowanie działalności. Czynniki te zostały wymienione i omówione w artykule.





Aktualności













SiteLock