Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Zgodnie z unijnym rozporządzeniem GSR2 (General Safety Regulation), każdy nowy samochód, który przejdzie homologację po 7 lipca 2024 r., będzie musiał być wyposażony w nowe systemy bezpieczeństwa. UE chce wyposażać samochody w serię systemów asystujących, co umożliwi ograniczenie roli człowieka w tego typu sytuacjach. W dokumentach homologacyjnych powinny znaleźć się odpowiednie zapisy potwierdzające nie tylko fakt ich zastosowania, ale także ich odpowiednią sprawność i przydatność do danych celów. Czy ta kwestia będzie jednak miała wpływ na wynik badania technicznego w SKP? O tym szczegółowo traktuje artykuł.

5 lutego 2018 r. prezydent podpisał ustawę o zmianie niektórych ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją. Nowelizacja przepisów obowiązuje od 1 stycznia 2019 r. i wprowadza kilka rozwiązań, do wdrożenia których będą zobowiązani pracodawcy. W artykule omówiono najistotniejsze z nich.

Nowy rok przywitał branżę starymi problemami. Projekt zmiany ustawy „Prawo o ruchu drogowym” nr druku 2540, który ma wprowadzić zmiany w systemie badań technicznych pojazdów, cały czas jest w Sejmie. W dniach 4 i 6 października odbyły się dwa posiedzenia Podkomisji działającej w ramach Komisji Infrastruktury, podczas których szczegółowo omawiano zapisy projektu ustawy. PISKP aktywnie uczestniczyła w posiedzeniach Podkomisji i zgłaszała uwagi do przedmiotowego projektu. Posiedzenie Komisji Infrastruktury odbyło się 20 października. Planowano na tym posiedzeniu zatwierdzenie sprawozdania z prac Podkomisji. Tak się jednak nie stało. Dlaczego? O tym w artykule. Autor przytacza w nim również odpowiedź ministra, jaka nadeszła tuż przed świętami na petycję złożoną na koniec protestu, który odbył się w Warszawie 29 września ubiegłego roku.

Projekt ustawy „Prawo o ruchu drogowym” jest już po pierwszym czytaniu w Sejmie oraz został skierowany do podkomisji sejmowej. Daje to szansę na to, że będzie jeszcze możliwość rozmowy z projektodawcą na temat niektórych jej zapisów. W artykule przedstawiono kilka mechanizmów, które będą miały wpływ zarówno na położenie diagnosty samochodowego, jak i wykonywanie przez niego codziennej pracy. Między innymi omówiono nowy wymóg dokumentowania fotograficznego obecności pojazdu na stanowisku w SKP oraz wymóg uczestniczenia diagnostów w szkoleniach. W artykule odniesiono się również do katalogu rażących naruszeń przepisów dotyczących badań technicznych przez diagnostę, wskazując na niedoprecyzowanie przepisów.

Początek każdego roku przynosi przedsiębiorcom wiele nowości. Budżet, mimo że podobno jest zrównoważony, potrzebuje jednak wciąż nowych środków na programy społeczne. Ustawodawca chętnie sięga po pieniądze do kieszeni przedsiębiorców, zaostrzając przepisy i narzucając im nowe obowiązki. W zamieszczonym artykule autor zestawił zmiany w przepisach, które czekają właścicieli skp i warsztatów w nowym roku. Zastosowana formuła prezentacji ma na celu tylko ogólne zwrócenie uwagi na wprowadzane zmiany i nie zawiera pełnego opisu prawnego akcentowanych w tym artykule zagadnień.





Aktualności













SiteLock