Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

 

Stacje są wyposażone w różnego rodzaju urządzenia diagnostyczne, w tym także w kanał przeglądowy. SKP nie jest do końca bezpiecznym miejscem, zwłaszcza dla takich osób jak użytkownicy pojazdów, którzy pojawiają się w nich rzadko i są oni przyzwyczajeni do obecności niebezpiecznych urządzeń. Może też zdarzyć się, że do kanału wpadnie człowiek. Taka sytuacja przytrafiła się jednemu z przedsiębiorców w Polsce. Jakie były tego konsekwencje, wyjaśnia artykuł.

Autor powraca do opisanego w nr 5/2015 wypadku, który wydarzył się w jednej ze stacji kontroli pojazdów. Pasażerka badanego samochodu wpadła do kanału doznając uszczerbku na zdrowiu. Poszkodowana skierowała sprawę do sądu, domagając się od przedsiębiorcy odszkodowania. Sprawa została zakończona prawomocnym wyrokiem sądu II instancji, który jest omawiany w artykule. Czy wyrok jest korzystny dla przedsiębiorcy? Odpowiedź w artykule.

Marcin Barankiewicz

O tym, że zamontowany w samochodzie rozrusznik jest niesprawny, przekonujemy się najczęściej dopiero wtedy, gdy pojawią się problemy z rozruchem. Prawidłową kolejnością postępowania jest wówczas: sprawdzenie akumulatora, sprawdzenie połączeń elektrycznych i – jeśli nie zostaną stwierdzone nieprawidłowości, to – na koniec demontaż rozrusznika i jego wymiana. W artykule przedstawiono kilka sytuacji, gdy podczas rozruchu silnika brak jest niepokojących objawów, a mimo to rozrusznik może okazać się niesprawny. Co najgorsze, jego awaria może doprowadzić do kosztownego uszkodzenia nawet całego silnika.

Oznakowanie pojazdów jest dosyć istotne, ponieważ może mieć wpływ zarówno na przepisy porządkowe ruchu drogowego, jak i jego bezpieczeństwo. Obowiązkiem diagnosty jest weryfikacja prawidłowości oznakowania pojazdu. W artykule omówiono kilka najczęściej spotykanych przypadków niewłaściwego oznakowania, z jakimi mogą spotkać się diagności w SKP.

Czy niesprawny samochód, zagrażający bezpieczeństwu na drodze, może opuścić teren warsztatu? Czy warsztaty mogą wydać pojazd, który nie nadaje się do ruchu? Jak powinien zachować się warsztat w przypadku nierozsądnych klientów, którzy nie chcą naprawy np. niedziałających hamulców? W przypadku SKP sprawa jest prosta – diagnosta zatrzymuje dowód rejestracyjny i klient musi wezwać pomoc drogową (teoretycznie), ale jak w tej sytuacji powinien zachować się mechanik w warsztacie? Odpowiedź na te ważne pytania można znaleźć w artykule.





Aktualności













SiteLock