Subpages
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Co oznacza pojęcie „oczywistej omyłki” podawane w przepisach prawa krajowego i orzecznictwie? Jak wygląda procedura prostowania omyłki w wystawionym zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu i we wpisie w dowodzie rejestracyjnym? Dość często zdarza się, że o fakcie jej popełnienia diagnosta dowiaduje się dopiero po wszczęciu wobec niego postępowania w sprawie cofnięcia mu uprawnień zawodowych. W artykule omówiono kwestię prostowania oczywistych pomyłek.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Przeglądając charakterystyki samochodów elektrycznych można zauważyć, że większość z nich ma napęd na tylne koła (RWD) lub na wszystkie koła (AWD). Tylko kilka modeli, takich jak Nissan Leaf, Chevrolet Bolt i Volkswagen e-Golf, ma napęd na przednie koła. Dlaczego tak jest? Odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Od 1 stycznia 2020 r. obowiązują już w całości zmiany w prawie, które prowadzą do likwidacji procederu cofania liczników przebiegu pojazdu, czyli drogomierzy, zwłaszcza w pojazdach sprowadzanych z zagranicy. Opublikowane w grudniu 2019 r. rozporządzenia wykonawcze realizują zapisy ustawowe. Są one bardzo ważne dla stacji kontroli pojazdów oraz diagnostów, ponieważ pojawiła się nowa czynność w SKP związana z odczytem wskazania drogomierza. Jakie czynności ma wykonać diagnosta? Jak powinno wyglądać Oświadczenie właściciela pojazdu? Gdzie przechowywać oświadczenie? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w artykule.
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Podstawowymi miernikami do napraw elektrycznych, informatycznych, elektronicznych, mechatronicznych są: próbnik lampowy, diodowy, multimetr i oscyloskop. Pierwszy służy do sprawdzania zasilania i funkcjonowania elementów elektrycznych. Drugi poza pomiarami napięcia jest często wykorzystywany do badania ciągłości przewodów. Przystępując do badań multimetrem trzeba już o wiele więcej wiedzieć, umieć ocenić pomiary napięcia, np. w przypadku sygnałów zmiennych. Poza tym trzeba nauczyć się wykorzystywać proste prawo Ohma. W jaki sposób? Autor ilustruje to na przykładzie diagnozowania zaniku mocy silnika ZS.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Coraz częściej zdarza się, że diagnosta, ze względu na stan techniczny pojazdu lub postawę jego właściciela, nie chce wykonać badania technicznego. Zamiast wystawić pojazdowi wynik negatywny, wydala go ze stacji twierdząc, że nie będzie ryzykował utraty swoich uprawnień zawodowych i tym samym nie podejmuje się wykonania badania technicznego. Czy taki proceder jest zgodny z prawem? W artykule omówiono tę kwestię w kontekście jednego z nowszych orzeczeń Trybunału Konstytucyjnego.