Subpages
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Systemy wspomagania kierowcy (ADAS) stanowią coraz częściej standardowe lub opcjonalne wyposażenie nowych samochodów. Wiele z tych systemów korzysta z czujników radarowych oraz kamer. Od ich stanu technicznego zależy sprawne działanie systemów. Jak każdy podzespół w samochodzie, również te elementy wymagają okresowej obsługi oraz napraw. W artykule Piotr Sendor z działu Automotive Aftermarket firmy Bosch udziela odpowiedzi na pytania: Jaki jest warunek prawidłowego funkcjonowania systemów ADAS w samochodzie? Jaki jest podział metod kalibracji czujników oraz całych systemów ADAS? Czy na rynku są dostępne odpowiednie narzędzia i na ile mogą być uniwersalne? Czym kierować się przy doborze wyposażenia do kalibracji?
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Popularne wysokoprężne silniki koncernu Volkswagena rodziny EA288, montowane od roku 2012, wyposażono w zupełnie nowy układ chłodzenia, w którym zastosowano włączaną pompę wody. Za jej włączanie i wyłączanie odpowiada zawór elektromagnetyczny, odcinający lub dopuszczający ciecz do tłoczka, a ten z kolei przesuwa przesłonę nad łopatkami pompy. W artykule podano wskazówki, jak prawidłowo serwisować pojazd oraz jak zlokalizować potencjalną usterkę w układzie chłodzenia nowych TDI.
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Przyjęło się, że urządzeniem koniecznym do oceny sprawności katalizatora jest wieloskładnikowy analizator spalin używany przez serwisy samochodowe i SKP. Metoda ta ma jednak wady. Jednak w samochodach wyposażonych w system OBD II/EOBD istnieje możliwość określenia sprawności trójfunkcyjnego katalizatora na „życzenie”, a więc wówczas, gdy diagnosta tej oceny potrzebuje. Jak to wykonać, mając do dyspozycji standardowy czytnik OBD z możliwie aktualnym oprogramowaniem – to temat artykułu Stefana Myszkowskiego. Opisana metoda jest wykorzystywana przez systemy OBD II/EOBD do oceny stopnia zużycia katalizatorów lub wykrywania ich uszkodzeń. W drugiej części artykułu zostaną przedstawione sposoby oceny pojemności tlenowej katalizatora przez porównanie sygnałów czujników tlenu zamontowanych przed i za katalizatorem.
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Wspomaganie kierownicy typu hydraulicznego lub elektrycznego stało się standardowym wyposażeniem niemal każdego samochodu osobowego. Niestety czasem przysparza ono problemów. W artykule autor przedstawia sposób wymiany nieszczelnej pompy układu wspomagania typu hydraulicznego oraz przekładni kierowniczej z uszkodzonym uszczelniaczem. W materiale zawarto wiele cennych wskazówek praktycznych.
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
W tym odcinku przyszedł czas na poznanie metod, z wykorzystaniem których system diagnostyki pokładowej standardu OBD II/EOBD zespołu napędowego ocenia zużycie, lub odwrotnie – sprawność trójfunkcyjnych katalizatorów. W artykule opisano metody wykorzystywane przez producentów samochodów, pozostawiając na boku opatentowane, ale niewykorzystywane i często nieopisane w literaturze.