Subpages
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Mercedes-Benz od 2016 r. wprowadza stopniowo do swoich modeli (klas E i S) nową modułową rodzinę silników benzynowych i wysokoprężnych. Są one wyposażone w interesujące rozwiązania techniczne, mające sprostać obecnym i przyszłym wymaganiom co do zużycia paliwa i emisji spalin. Według zapewnień przedstawicieli firmy stanowią praktyczną realizację idei rightsizingu (w opozycji do downsizingu), rozumianego jako ścisłe dostosowywanie silnika do konkretnych wymagań odbiorcy. W artykule podano charakterystyczne cechy konstrukcyjne takich silników, jak benzynowe: czterocylindrowy M 264, sześciocylindrowy M 256 i ośmiocylindrowy M 176 w układzie widlastym, oraz wysokoprężne serii OM (OM 656 i OM 654). Szerzej omówiono takie nowatorskie rozwiązania, jak technologia NANOSLIDE, odśrodkowy tłumik drgań skrętnych typu wahadłowego, czy rozrusznikoalternatory RSG i ISG.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Wraz z wejściem w życie zmiany przepisów dotyczące warunków technicznych pojazdów pojawia się wiele pytań związanych z tym rozporządzeniem. W artykule przedstawiono, co nowego pojawiło się w warunkach technicznych pojazdów w zakresie wymiarów, mas i wyposażenia.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Podczas jednego z najgorętszych lat w Korei Południowej, koncern Hyundai Motor Group zorganizował w sierpniu w Seulu wydarzenie pod nazwą „Heat Tech Day”, aby zaprezentować trzy zaawansowane technologie, mające na celu poprawę komfortu pasażerów przy jednoczesnej optymalizacji efektywności energetycznej pojazdu: chłodzącą nano-folię, system ogrzewania promiennikowego i podgrzewaną szybę z metaliczną powłoką. Niektóre z tych technologii są już gotowe do seryjnej produkcji. W artykule opisano budowę i działanie nowego wyposażenia samochodów Hyundai i Kia.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Projekty aktów prawnych implementujących do polskiego prawa zapisy dyrektywy 2014/45/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r. zostały już w chwili publikacji niniejszego tekstu skierowane do prac w sejmie RP. O tym, jak bardzo modyfikują one obecnie obowiązujące prawo dotyczące obowiązkowych badań technicznych pojazdów, autor przedstawia na przykładzie projektowanych zapisów dotyczących badania zadymienia spalin w pojazdach wyposażonych w diesle. W artykule omówiono również rozbieżność w terminie obowiązywania dodatkowych wymagań dla dymomierzy. O ile w implementacji dyrektywy 2014/45/UE minister przewidział okres przejściowy do dnia 1 stycznia 2023 dla obowiązywania tych wymagań, to już w dziale IV załącznika nr 1 do projektu rozporządzenia w sprawie przedmiotu, zakresu i sposobu przeprowadzenia badań technicznych pojazdów dodano zapis mówiący, że: wynik pomiaru jest archiwizowany w urządzeniu i w rejestrze stacji kontroli pojazdów. Tutaj minister infrastruktury nie przewidział już żadnych okresów przejściowych. Więcej informacji na ten temat w artykule.