Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Kierowanie się tylko tym, co jest zapisane w pamięci sterownika, może doprowadzić do pochopnych decyzji o wymianie jakiejś części. W artykule omówiono przykład takiej usterki, przy której początkowa diagnoza nie do końca pokazywała, gdzie tkwi pierwotna przyczyna jej występowania. Sprawa dotyczyła popularnego pojazdu, jakim jest VW Passat z silnikiem 2.0 TDI. Klient skarżył się na okresową utratę mocy samochodu. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika, wszystko wracało do normy.

Temat instalowania dodatkowego wyposażenia w samochodzie pojawia się w warsztacie dosyć często. Montaż autoalarmów, świateł dziennych, dodatkowego ogrzewania, elektrycznych podnośników szyb i innych akcesoriów to zadania, które pozornie wy­dają się łatwe, o ile nie ingerujemy w oryginalne systemy. We współczesnych samochodach prawie nad wszystkimi urządzeniami sprawują kontrolę sterowniki. Dlatego po podłączeniu urządzeń i przewodów elektrycznych ste­rowniki danego systemu zazwyczaj muszą być o tym po­wiadomione (zaprogramowane). Z pozoru łatwe zadanie może okazać się trudne i kosztowne. Autor omawia kilka przykładów niestandardowego konfigurowania urządzeń, m.in. w samochodzie tzw. „angliku”.

W 1’25 SM zostały przedstawione zagadnienie wykonywania badań technicznych pojazdów hipotetycznie spełniających warunki techniczne, ale bez homologacji unijnej. Tym razem tematem artykułu są pojazdy posiadające homologację unijną, ale zawierające w sobie nietypowe rozwiązania konstrukcyjne. Takie rozwiązania można spotkać w pojazdach specjalnych, resortowych, przeznaczonych do użytkowania na lotniskach, ale też i zwykłych, używanych na drogach publicznych. Dobrym przykładem są przyczepy lub naczepy.

Nietypowe awarie powodujące nagłe wyłączenie silnika są szczególnym wyzwaniem nawet dla doświadczonych mechaników. W opisywanej w artykule usterce, jaka wystąpiła w Audi A4, kluczowym czynnikiem, który zdecydował o prawidłowym zlokalizowaniu źródła problemu, było właściwe zinterpretowanie kodu usterki oraz zastosowanie odpowiedniego narzędzia diagnostycznego. Opisany przypadek może dotyczyć również innych modeli z silnikiem 2.0 TDI i elektromagnetycznym czujnikiem położenia wału korbowego.

 

Ogólne warunki dotyczące wykonywania działalności gospodarczej, w tym także kontroli przedsiębiorcy, zostały określone w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej. Ustawa ta obowiązuje od 21 sierpnia 2004 r. Po ponad dziesięcioletnim okresie stosowania tej ustawy Ministerstwo Gospodarki uznało, że konieczne są zmiany, które ułatwią przedsiębiorcom prowadzenie i wykonywanie działalności gospodarczej. W artykule omówiono główne zmiany, jakie wnosi projekt założeń do ustawy „Prawo działalności gospodarczej”.   





Aktualności













SiteLock