Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Ten artykuł rozpoczyna cykl, w którym będą opisywane różne aspekty obsługi klienta w SKP i w serwisie przez pryzmat sytuacji, jakie zdarzyły się lub mogły się faktycznie zdarzyć. Autor odpowiada na pytania w jaki sposób edukować klienta na miejscu w SKP oraz na czym polega zarządzanie oczekiwaniami klienta.

Maciej Matczak

Udział pojazdów samochodowych wyposażonych w napęd elektryczny lub hybrydowy z roku na rok jest coraz wyższy. Kolejne kraje zapowiadają zupełny zakaz sprzedaży nowych pojazdów z silnikami spalinowymi. Najbliższe lata zapowiadają więc prawdziwą rewolucję w zakresie obsługi i diagnostyki pojazdów samochodowych, które będą dostępne dla klientów. Proces przemian jednak już trwa, więc niezależne warsztaty muszą dostosować się do nadchodzącej rewolucji. Jakie różnice pojawią się w diagnozowaniu samochód elektrycznych w stosunku do spalinowych? Na co trzeba będzie zwracać uwagę przy diagnozowaniu tego rodzaju samochodów? Odpowiedź na te pytania można znaleźć w artykule.

Popularne wysokoprężne silniki koncernu Volkswagena rodziny EA288, montowane od roku 2012, wyposażono w zupełnie nowy układ chłodzenia, w którym zastosowano włączaną pompę wody. Za jej włączanie i wyłączanie odpowiada zawór elektromagnetyczny, odcinający lub dopuszczający ciecz do tłoczka, a ten z kolei przesuwa przesłonę nad łopatkami pompy. W artykule podano wskazówki, jak prawidłowo serwisować pojazd oraz jak zlokalizować potencjalną usterkę w układzie chłodzenia nowych TDI.

Systemy wspomagania kierowcy (ADAS) stanowią coraz częściej standardowe lub opcjonalne wyposażenie nowych samochodów. Wiele z tych systemów korzysta z czujników radarowych oraz kamer. Od ich stanu technicznego zależy sprawne działanie systemów. Jak każdy podzespół w samochodzie, również te elementy wymagają okresowej obsługi oraz napraw. W artykule Piotr Sendor z działu Automotive Aftermarket firmy Bosch udziela odpowiedzi na pytania:  Jaki jest warunek prawidłowego funkcjonowania syste­mów ADAS w samochodzie? Jaki jest podział metod kalibracji czujników oraz całych systemów ADAS? Czy na rynku są dostępne odpo­wiednie narzędzia i na ile mogą być uniwersalne? Czym kierować się przy doborze wyposażenia do kalibracji? 

 

Wspomaganie kierownicy typu hydraulicznego lub elektrycznego stało się standardowym wyposażeniem niemal każdego samochodu osobowego. Niestety czasem przysparza ono problemów. W artykule autor przedstawia sposób wymiany nieszczelnej pompy układu wspomagania typu hydraulicznego oraz przekładni kierowniczej z uszkodzonym uszczelniaczem. W materiale zawarto wiele cennych wskazówek praktycznych.





Aktualności













SiteLock