Subpages
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Układ wylotowy popularnego wysokoprężnego silnika o pojemności 1,9 l, stosowanego do napędu samochodu Volkswagen T4, jest zawieszony na gumowo-metalowych wieszakach elastycznych, zapobiegających przenoszeniu się na nadwozie drgań z rur wylotowych i tłumików. Wymiana tego wieszaka jest bardzo prosta, o ile odkręcenie śrub jest możliwe. W artykule przedstawiono sposób naprawy wieszaka w sytuacji, gdy mocno zardzewiałe śruby mocujące zostaną urwane podczas próby odkręcenia.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Autor opisuje kilka przypadków ze swojej praktyki warsztatowej, gdy podczas naprawy doszło do nieumyślnego uszkodzenia innych elementów. Zadaniem warsztatu jest z jednej strony unikanie takich sytuacji przez dokładne wykonywanie pracy, bez pośpiechu i nerwowości, a z drugiej strony szczegółowa kontrola po wykonaniu usługi. Omówiono również problem wymiany uszkodzonych części na używane, kupione na giełdzie. Po zamontowaniu części, jednak nie zawsze wszystko można sprawdzić do końca. Czasami usterki objawiają się dopiero po wielu godzinach pracy, a nawet po kilku dniach. I to też trzeba brać pod uwagę, gdy klient zgłosi się z reklamacją naprawy.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
„Negatywy w obiektywie” to nowa rubryka w miesięczniku, w której będą prezentowane zdjęcia pojazdów odrzuconych podczas badania technicznego z wynikiem negatywnym, których stan techniczny można nazwać „kuriozalnym”. Zapraszamy pracowników SKP do nadsyłania swoich zdjęć „negatywów”. Niech te przykłady pokażą, z jakimi przypadkami stacje mają do czynienia w codziennej pracy i uczulą diagnostów na ludzką pomysłowość.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Diagnostyka i naprawa samochodów klasy wyższej wykonywana przez warsztat niezależny może być usługą premium, stanowiącą okazję do rozszerzenia zakresu oraz zwiększenia rentowności serwisu. Powszechne opinie na temat dużych zysków i szybkich napraw tego typu pojazdów potrafią rozbudzić wyobraźnię właścicieli warsztatów i przekonać ich do wejścia w segment serwisowania tych samochodów. Rzeczywistość w wielu przypadkach jest zgoła odmienna, warto więc dokładnie przeanalizować, czy personel serwisu poradzi sobie z samochodem wyższej klasy, nie narażając przy tym warsztatu na koszty i utratę wiarygodności w oczach przyszłych klientów. W artykule autor zwraca uwagę na problemy, jakie można spotkać podczas diagnozowania i naprawy aut klasy premium.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Uszkodzone części samochodowe zastępowane nowymi, nie powinny być od razu wyrzucane na złom. Wiedzą o tym mechanicy, którzy zdemontowane elementy traktują jako wzorce do nauki. Można wówczas nauczyć się, jak są zbudowane i montowane. Jednak warsztatowcy często nie korzystają z wielu możliwości, jakie dają im te uszkodzone podzespoły. Nie otwierają sterowników i innych modułów, a nawet – oczekując na nowe części – wyrzucają stare lub psują je bezpowrotnie do końca. Brakuje im także wiadomości na temat programowania nowych elementów, bez którego te elementy nie pracują prawidłowo. W artykule opisano, w jaki sposób warsztat może z korzyścią dla siebie wykorzystywać stare moduły sterujące.