Subpages
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Oznakowanie pojazdów jest dosyć istotne, ponieważ może mieć wpływ zarówno na przepisy porządkowe ruchu drogowego, jak i jego bezpieczeństwo. Obowiązkiem diagnosty jest weryfikacja prawidłowości oznakowania pojazdu. W artykule omówiono kilka najczęściej spotykanych przypadków niewłaściwego oznakowania, z jakimi mogą spotkać się diagności w SKP.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
O tym, że zamontowany w samochodzie rozrusznik jest niesprawny, przekonujemy się najczęściej dopiero wtedy, gdy pojawią się problemy z rozruchem. Prawidłową kolejnością postępowania jest wówczas: sprawdzenie akumulatora, sprawdzenie połączeń elektrycznych i – jeśli nie zostaną stwierdzone nieprawidłowości, to – na koniec demontaż rozrusznika i jego wymiana. W artykule przedstawiono kilka sytuacji, gdy podczas rozruchu silnika brak jest niepokojących objawów, a mimo to rozrusznik może okazać się niesprawny. Co najgorsze, jego awaria może doprowadzić do kosztownego uszkodzenia nawet całego silnika.
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Kierowanie się tylko tym, co jest zapisane w pamięci sterownika, może doprowadzić do pochopnych decyzji o wymianie jakiejś części. W artykule omówiono przykład takiej usterki, przy której początkowa diagnoza nie do końca pokazywała, gdzie tkwi pierwotna przyczyna jej występowania. Sprawa dotyczyła popularnego pojazdu, jakim jest VW Passat z silnikiem 2.0 TDI. Klient skarżył się na okresową utratę mocy samochodu. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika, wszystko wracało do normy.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Czy niesprawny samochód, zagrażający bezpieczeństwu na drodze, może opuścić teren warsztatu? Czy warsztaty mogą wydać pojazd, który nie nadaje się do ruchu? Jak powinien zachować się warsztat w przypadku nierozsądnych klientów, którzy nie chcą naprawy np. niedziałających hamulców? W przypadku SKP sprawa jest prosta – diagnosta zatrzymuje dowód rejestracyjny i klient musi wezwać pomoc drogową (teoretycznie), ale jak w tej sytuacji powinien zachować się mechanik w warsztacie? Odpowiedź na te ważne pytania można znaleźć w artykule.
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Temat instalowania dodatkowego wyposażenia w samochodzie pojawia się w warsztacie dosyć często. Montaż autoalarmów, świateł dziennych, dodatkowego ogrzewania, elektrycznych podnośników szyb i innych akcesoriów to zadania, które pozornie wydają się łatwe, o ile nie ingerujemy w oryginalne systemy. We współczesnych samochodach prawie nad wszystkimi urządzeniami sprawują kontrolę sterowniki. Dlatego po podłączeniu urządzeń i przewodów elektrycznych sterowniki danego systemu zazwyczaj muszą być o tym powiadomione (zaprogramowane). Z pozoru łatwe zadanie może okazać się trudne i kosztowne. Autor omawia kilka przykładów niestandardowego konfigurowania urządzeń, m.in. w samochodzie tzw. „angliku”.