Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb


Podczas oceny pracy alternatora oraz weryfikacji samego akumulatora warsztat powinien pamiętać o fundamentach pracy nowoczesnego układu ładowania. Często wykorzystuje on magistralę LIN do komunikacji ze sterownikiem silnika, modułem zarządzania akumulatorem, czy zestawem wskaźników. Od czego powinno się rozpocząć diagnostykę układu ładowania w nowszych samochodach? W jaki sposób interpretować parametry wyświetlane na ekranie testera? Wyjaśnienia można znaleźć w artykule.

Do diagnozowania usterek konieczne jest posiadanie specjalistycznego przyrządu, który będzie w stanie nawiązać komunikację z odpowiednim sterownikiem pojazdu poprzez jego złącze diagnostyczne. Dzięki temu można kontrolować i obsługiwać skomplikowane układy w samochodzie, od jednostki napędowej, automatycznych skrzynek biegów, po systemy bezpieczeństwa i komfortu oraz skomplikowane układy zawieszenia pojazdu. W artykule omówiono różne rodzaje kodów usterek występujące w systemach OBDI I/EOBD. W następnym numerze zostaną przedstawione usterki sporadyczne: skąd się biorą oraz jak inter­pretować odczytane błędy i parametry, tak aby pomogły zdiagnozować właściwą przyczynę awarii.

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, tj. po 31.01.2020 r, będzie można dopuszczać do ruchu pojazd sprowadzony na teren Rzeczypospolitej Polskiej z kierownicą po prawej stronie?

Jednym z fundamentów strategii poszukiwania usterek w instalacji elektrycznej samochodu powinno być na początku sprawdzenie wymaganego poziomu zasilania. Wartość tego napięcia jest kluczowym czynnikiem prawidłowego działania poszczególnych układów oraz podzespołów badanego pojazdu. Spadki napięcia są zwykle przyczyną wielu problemów i wpływają bezpośrednio np. na zdolność rozruchową silnika. Autor opisuje, w jaki sposób powinna przebiegać poprawna analiza zasilania i kontrola poszczególnych podzespołów instalacji.

Klient po mniej więcej 5 tys. km przebiegu od zamontowania nowych opon zauważył nadmierne i zarazem nierównomierne zużycie bieżnika. Reklamacja złożona w serwisie, który opony sprzedał i założył, została odrzucona przez producenta ogumienia. Klient złożył do sądu pozew przeciwko serwisowi, ponieważ zamontowane opony miały za niski indeks nośności. Jakie stanowisko zajął sąd? Czy w SKP powinno się staranniej sprawdzać oba indeksy opon? Polecamy artykuł na ten temat.

Podkategorie





Aktualności



profiauto





SiteLock