Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Benzynowy silnik 1.6 THP (EP6DT) z bezpośrednim wtryskiem to taki twór, do którego nikt nie chce się przyznać, ani BMW, ani Francuzi, czyli Peugeot i Citroën. Głównym jego problemem jest duże zużycie oleju, wynikające ze zbyt oszczędnie zaprojektowanych pierścieni tłokowych. Inż. Tadeusz Vorbrodt z niezależnego serwisu Citroën Vorbrodt w Warszawie zna silnik bardzo dobrze, przez jego warsztat przewinęło się sporo aut z tą jednostką. Wie, że wymiana samych pierścieni nie przynosi istotnej poprawy, olej będzie nadal przedostawał się nad tłok. Dlatego proponuje dwie sprawdzone w swoim warsztacie metody, które zostały przedstawione w artykule.

Powszechnie wiadomo, że z biegiem czasu i przejechanych kilometrów na lakierowanych obręczach kół samochodów i motocykli zaczynają pojawiać się ślady utlenienia materiału. Niezależnie od tego, czy obręcz jest wykonana ze stali, czy jest odlewem ze stopu lekkiego, zabezpieczająca ją powłoka lakiernicza podlega uszkodzeniom w toku eksploatacji, a odsłonięty metal zaczyna się utleniać. Tak uszkodzoną obręcz daje się łatwo odnowić. W artykule jego autor pokazuje, jak zamiast lakierować obręcze proszkowo, można po oczyszczeniu mechanicznym lub chemicznym polakierować je renowacyjnie w sposób tani i skuteczny.

W dniu 28 maja 2024 r. premier złożył do Senatu RP, opracowany przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, raport pod nazwą: „Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz działania realizowane w tym zakresie w 2023 r.”. Dokument ten będzie podstawą do dalszych działań ustawodawcy w tym zakresie. Autorzy raportu wskazują, że zakładana zmiana systemu badań technicznych powinna spowodować, że pojazdy, które są niesprawne technicznie, przez co zagrażają bezpieczeństwu w ruchu drogowym, zostaną wyeliminowane z polskich dróg. Wiele jeszcze innych zapisów raportu dotyczy oceny działania stacji kontroli pojazdów oraz badań diagnostów. O tym w artykule.

W nr. 5/2024 miesięcznika „Serwis Motoryzacyjny” ukazał się artykuł na temat pojazdów sprowadzonych ze Stanów Zjednoczonych. Autor wówczas słusznie zauważył, że występują różnice techniczne między tymi pojazdami a ich europejskimi odpowiednikami. Wynika to przede wszystkim z innego podejścia do bezpieczeństwa, ochrony środowiska, obowiązkowych badań technicznych oraz zgoła innych regulacji prawnych obowiązujących po obu stronach oceanu. Autor artykułu „Auta amerykańskie w SKP” uzupełnia ten temat o kilka spraw formalnych związanych m.in. z wyposażeniem i homologacją, ponieważ w mediach pojawiają się różne informacje, nie zawsze do końca sprawdzone.

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Jaki rodzaj badania technicznego należy wykonać w przypadku, gdy właściciel pojazdu przyjechał pojazdem elektrycznym, którego zakup został dofinansowany z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, i prosi o badanie ze wskazania drogomierza?

Podkategorie





Aktualności













SiteLock