Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com



W ostatnim okresie następuje dużo zmian w systemie podatkowym. Właściwie co miesiąc pojawiają się doniesienia o nowych uregulowaniach , które mają wejść do obrotu prawnego w tym zakresie. Zgodnie z zapewnieniami ustawodawcy ich celem ma być uszczelnienie systemu podatkowego i utrudnienie działania oszustom. Niestety, najbardziej dotykają one małych i średnich przedsiębiorców, bowiem radykalnie zwiększają liczbę ich obowiązków wobec fiskusa. W artykule omówiono planowane wprowadzenie kas fiskalnych online, zniesienie deklaracji VAT, czy obowiązek raportowania tzw. schematów podatkowych.

997 tysięcy – tyle trzeba byłoby sprzedać w ciągu sześciu lat elektroaut, aby osiągnąć zapowiadany przez rząd poziom 1 mln tych pojazdów w Polsce. Jednak przy obecnym tempie sprzedaży rok 2025 zamknie się wynikiem jedynie ponad 12 tys. samochodów. I tempa tego nie przyspieszą: rozbudowa sieci ładowania, obowiązek używania aut elektrycznych we flotach samorządów, darmowe parkowanie czy dozwolone przejazdy buspasami. Aby to się zmieniło, elektromobilność musi się wszystkim po prostu opłacać. Obecnie tak nie jest i już pierwsze ogniwo procesu wprowadzania na rynek tych samochodów, czyli dealerzy, podchodzi z ostrożnością do handlu elektroautami. Wynika to stąd, że prawie 2/3 proekologicznych pojazdów jest kupowanych przez firmy leasingowe. Co się stanie, gdy przyjdzie czas odkupu i ponownej sprzedaży tych „używek”? Z analizy rynku wynika, że dealerzy mogą ponosić wówczas straty, bowiem nie można przewidzieć utraty wartości, a ta może być bardzo duża i dochodzić nawet do 70% po trzech latach. E-auta będą z pewnością taniały. To z kolei będzie oznaczało, że jeśli auto wraca po rocznym okresie leasingu do sprzedawcy, to może okazać się droższe od nowego i tym samym niesprzedawalne. Jak widzimy, elektromobilność niesie za sobą wiele nowych wyzwań. O tych, które dotyczą środowiska związanego z badaniami technicznymi, będzie można dowiedzieć się i porozmawiać podczas naszej majowej konferencji w Ustce, na którą serdecznie zapraszam.

Krzysztof Trzeciak

Czasem nie wystarczy uzupełnić układ klimatyzacji czynnikiem chłodniczym. W niektórych przypadkach konieczne jest rozpoczęcie od dokładnego oczyszczenia instalacji, aby zapewnić prawidłowe działanie klimatyzacji. Producenci pojazdów nie przekazują jednoznacznych zaleceń dotyczących metody płukania. Ta sytuacja prowadzi do niejasności i pytań stawianych przez mechaników. Autor stara się na nie odpowiedzieć w artykule.
Grupa Renault wprowadziła ostatnio nową generację silników benzynowych i wysokoprężnych, w których zastosowano najnowsze rozwiązania techniczne, aby obniżyć emisję zanieczyszczeń zgodnie z normą Euro 6. W artykule zaprezentowano silniki benzynowe 1.3 TCe oraz 1.8 TCe, jak również dwie wersje silnika wysokoprężnego Blue dCi. Wskazano również na różnice w budowie silnika 1.3 TCe w wersji stosowanej w samochodach Renault oraz w samochodach Mercedesa z oznaczeniem M282.
Nowe przepisy dotyczące badań technicznych pojazdów zostały wprowadzone w Norwegii 8 lutego. Zgodnie z nimi nowe samochody osobowe i inne o masie całkowitej do 7500 kg (poprzednio 3500 kg) przechodzą pierwszy przegląd po 4 latach od daty rejestracji, a następne przeglądy odbywają się co 2 lata. Pojazdy o wyższej masie całkowitej oraz autobusy, taksówki i ambulanse muszą odbywać badanie co roku. Samochody w wieku powyżej 30 lat odbywają przegląd co 5 lat, a pojazdy liczące więcej niż 50 lat są zwolnione z obowiązkowych badań technicznych. Do niedawna w Norwegii o terminie przeglądu przypominała ostatnia cyfra numeru rejestracyjnego, lecz od bieżącego roku obowiązują nowe reguły. Jakie jeszcze zmiany wprowadzono ostatnio w tym kraju? Więcej informacji w artykule.

Podkategorie





Aktualności



profiauto






SiteLock