Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy wynik badania technicznego powinien być negatywny w przypadku, gdy na pojeździe przystosowanym do zasilania gazem nie ma tabliczki informacyjnej po 17 maja 2024 r.?

Czy diagnosta wykonujący badania techniczne w stacji kontroli pojazdów musi zgodnie z prawem mieć prawo jazdy? Czy w przypadku utraty uprawnienia do kierowania pojazdami obowiązany jest do zaprzestania wykonywania zawodu? Czy w takim przypadku można mu cofnąć uprawnienia do wykonywania badań technicznych? Na te pytania nurtujące pracowników SKP stara się odpowiedzieć autor artykułu, jednocześnie przypominając w jakich warunkach może dojść do utraty prawa jazdy.

W artykule opisano historię naprawy Audi A8 pierwszej generacji z turbodieslem 3.3 V8 TDI, w którym rano, po zimnym rozruchu, wszystko grało, lecz po rozgrzaniu brakowało zapłonów w cylindrach 6, 7, 8. Sprawdzenie kompresji przyniosło taki wynik, że ciśnienie było w sześciu cylindrach, a w dwóch było zero. Okazało się, że pęknięta była tuleja 8. cylindra. Jednak po remoncie silnika objawy nie ustąpiły. Dopiero dokładny wywiad z klientem wskazał dobry trop. Co było przyczyną tej usterki, można przeczytać w artykule.

Nie wszyscy wiedzą, że amerykańskie samochody produkowane na rynki Europy (BUX) różnią się od swych krajowych braci (domestic cars). Sporo osób wie, że coś jest nie tak ze światłami pojazdu, ale czy to już wszystkie różnice? W artykule pokazujemy, jak wiele problemów należy rozwiązać, żeby jeździć w kraju bezpiecznym i zgodnym z przepisami autem stricte amerykańskim. Autor podaje również elementy wyposażenia, na które powinni zwracać uwagę diagności w skp.

Przez wiele lat możliwość obserwowania tego, co dzieje się w pobliżu pojazdu, była kojarzona wyłącznie z lusterkami. Od kilkunastu lat obserwuje się znaczny postęp techniczny oraz zmiany przepisów i w tym zakresie. W 2009 r. weszła w życie zmiana wprowadzająca obowiązek stosowania dodatkowych lusterek w samochodach ciężarowych, a kilka lat temu zmiana przepisów krajowych w zakresie tzw. anglików. Obecnie coraz częściej na drogach widzimy pojazdy wyposażone również w kamery. Na razie są to samochody ciężarowe. Jest tylko kwestią czasu, kiedy pojawią się w samochodach osobowych. W artykule krótko przeanalizowano przepisy w tym zakresie i wyjaśniono, co niesie ze sobą używanie kamer zamiast lusterek.

Podkategorie





Aktualności













SiteLock