Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

W stacji kontroli pojazdów diagności często spotykają się z urządzeniami „poddozorowymi”. Podstawową zasadą jest obowiązek posiadania przez użytkownika dokumentów potwierdzających sprawność urządzenia na dzień badania technicznego pojazdu. Obowiązkiem diagnosty jest m.in. sprawdzenie numeru fabrycznego, zweryfikowanie dokumentów (i terminów w nich zawartych) oraz dokonanie oceny organoleptycznej urządzenia. W tym artykule przybliżono ogólne zasady dotyczące dozoru technicznego oraz sposób, w jaki właściwy dozór techniczny sprawdza cysterny ciśnieniowe.

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy wynik badania technicznego powinien być negatywny w przypadku, gdy na pojeździe przystosowanym do zasilania gazem nie ma tabliczki informacyjnej po 17 maja 2024 r.?

Nie wszyscy wiedzą, że amerykańskie samochody produkowane na rynki Europy (BUX) różnią się od swych krajowych braci (domestic cars). Sporo osób wie, że coś jest nie tak ze światłami pojazdu, ale czy to już wszystkie różnice? W artykule pokazujemy, jak wiele problemów należy rozwiązać, żeby jeździć w kraju bezpiecznym i zgodnym z przepisami autem stricte amerykańskim. Autor podaje również elementy wyposażenia, na które powinni zwracać uwagę diagności w skp.

Czy diagnosta wykonujący badania techniczne w stacji kontroli pojazdów musi zgodnie z prawem mieć prawo jazdy? Czy w przypadku utraty uprawnienia do kierowania pojazdami obowiązany jest do zaprzestania wykonywania zawodu? Czy w takim przypadku można mu cofnąć uprawnienia do wykonywania badań technicznych? Na te pytania nurtujące pracowników SKP stara się odpowiedzieć autor artykułu, jednocześnie przypominając w jakich warunkach może dojść do utraty prawa jazdy.

W artykule opisano historię naprawy Audi A8 pierwszej generacji z turbodieslem 3.3 V8 TDI, w którym rano, po zimnym rozruchu, wszystko grało, lecz po rozgrzaniu brakowało zapłonów w cylindrach 6, 7, 8. Sprawdzenie kompresji przyniosło taki wynik, że ciśnienie było w sześciu cylindrach, a w dwóch było zero. Okazało się, że pęknięta była tuleja 8. cylindra. Jednak po remoncie silnika objawy nie ustąpiły. Dopiero dokładny wywiad z klientem wskazał dobry trop. Co było przyczyną tej usterki, można przeczytać w artykule.

Podkategorie





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock