Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com



Tematem trzech kolejnych artykułów będą przeróbki układów silnika, w wyniku których zwiększa się emisja szkodliwych dla otoczenia spalin. W pierwszym artykule został opisany mechanizm powstawania i emisji cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych oraz sposoby ich usuwania przez filtry cząstek stałych. Smog w miastach spowodował, że zaczęto więcej mówić o szkodliwości demontażu filtrów cząstek stałych. O skutecznym przeciwdziałaniu temu zjawisku nic nie słychać. W artykule omówiono również możliwość wykrycia braku filtra cząstek stałych w SKP.

Współczesne silniki benzynowe są coraz nowocześniejsze, coraz mniej palą i mają znacznie większą moc niż ich odpowiedniki nawet sprzed kilku lat. Niestety, ze względu na większe wysilenie są też o wiele bardziej narażone na awarie. W artykule przedstawiono przypadek naprawy silnika 1.6 EcoBoost w samochodzie Ford, w którym zdiagnozowano brak osiągów i niewłaściwe działanie układu zasilania powietrzem.

Wielkim zaskoczeniem dla diagnosty może okazać się przedstawiony do badania technicznego pojazd, którego wygląd nie różni się od czterokołowca, natomiast jest zarejestrowany jako ciągnik rolniczy. Pojawia się wówczas bardzo wiele problemów związanych ze sprecyzowaniem warunków technicznych dla tego typu pojazdów. Ostatecznie diagnosta przy badaniu pojazdu tego rodzaju często zastanawia się, czy stosować przepisy homologacyjne (jeżeli pojazd ma homologacje), czy przepisy krajowe. W artykule omówiono klasyfikację czterokołowca i ciągnika rolniczego ze względu na przeznaczenie, warunki techniczne dla czterokołowca oraz procedurę samego badania.

Elektryczna pompa paliwa z regulowanym wydatkiem jest obecnie coraz częściej stosowana w układach zasilania paliwa. Rozwiązanie to możemy spotkać zarówno w samochodach z pośrednim (np. Volvo, BMW, Mercedes), jak i bezpośrednim wtryskiem benzyny (np. BMW, Mercedes, grupa VW silniki FSI, TSI). Dziś występuje ono również w wielu samochodach z silnikami Diesla. Jak działa pompa i w jaki sposób można ją diagnozować? Odpowiedź w artykule.

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie:
Czy przyczepa lekka sprowadzona z zagranicy podlega okresowemu badaniu technicznemu?

Podkategorie





Aktualności



profiauto






SiteLock