Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb


Oto paradoks: coraz więcej firm dołącza do oferty samochody dostawcze, ale wybór jest coraz mniejszy. Jak to możliwe? „Name game”, „badge engineering”, dzielenie i łączenie. Praktyka znana wcześniej głównie w świecie anglosaskim, rozpowszechniła się w XXI w. wśród dostawców lekkich samochodów użytkowych w Europie. Niektórzy spośród nich są producentami, inni przyjmują okazjonalnie zaledwie pozycję dystrybutorów gotowych pojazdów. W artykule ujawniamy faktycznych producentów dostarczających dostawczaki na rynek.

W ostatnich dniach dociera do Izby sporo zapytań w sprawie mas przyczep, głównie dotyczących pojazdów sprowadzonych z zagranicy. Jakie wpisywać do dokumentu identyfikacyjnego, skąd pozyskać takie dane techniczne i czy można stosować „magiczne” wyliczanki? Choć sprawa na pierwszy rzut oka wydaje się prosta, czasami potrafi przysporzyć nie lada kłopotu podczas badania technicznego. Wiele wątpliwości podczas badania pojazdu sprowadzonego z zagranicy wywołuje brak podanych w dowodach rejestracyjnych informacji dotyczących mas przyczep, które może ciągnąć dany pojazd. Odpowiedzi na te wątpliwości można znaleźć w artykule.

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy w przypadku, gdy organ kontroli ruchu zatrzyma dowód rejestracyjny za brak ważnych badań technicznych, można go odblokować mimo negatywnego wyniku badania technicznego?

Od organów ścigania oraz starostów coraz częściej przychodzą zapytania na temat tego, ile czasu – zgodnie z prawem – powinno trwać badanie techniczne pojazdu wykonywane przez diagnostę, a także, kiedy wykonane badanie powinno być wprowadzone do elektronicznego rejestru badań oraz przekazane do Centralnej Ewidencji Pojazdów. Rozważania na ten temat zawarto w artykule.

Podczas Targów Techniki Motoryzacyjnej w Poznaniu  odbyła się konferencja pt. „Opłaty za badania techniczne – urynkowienie czy waloryzacja?”. Uczestnicy spotkania rozmawiali o przyszłości branży. Czy grozi jej załamanie? Czy stacje kontroli pojazdów będą zamykane i jakie konsekwencje czekają kierowców? W artykule zaprezentowano dane dotyczące działalności SKP w Polsce, zebrane przez uczestników porozumienia, oraz wyniki ankiety przeprowadzonej wśród diagnostów i właścicieli z prawie czterystu stacji.

Podkategorie





Aktualności





Sosnowski

MTSP





SiteLock