Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com



Współczesne układy chłodzenia są nastawione na redukcję zużycia paliwa przy jednoczesnym ograniczeniu emisji spalin oraz polepszenie sprawności cieplnej silnika, co znacznie komplikuje ich budowę. Podział na dwa główne obiegi (mały i duży) przestał praktycznie obowiązywać, gdyż zwiększenie sprawności układu chłodzenia silnika wymaga zastosowania przynajmniej trzech obiegów. To samo dotyczy liczby termostatów; coraz częściej projekt układu chłodzenia jest oparty na dwóch termostatach, które współpracują ze sobą. Często stosuje się termostaty fazowe, czyli regulowane elektronicznie według charakterystyk zapisanych w pamięci sterownika silnika. W artykule przedstawiono sposób diagnozowania tego typu termostatu.

W trakcie eksploatacji pojazdów samochodowych spotykamy się z wieloma usterkami, które dotyczą różnych podzespołów zarówno mechanicznych, jak i elektronicznych, mających wpływ na bezpieczeństwo podróżowania. Wiele z tych usterek jest sygnalizowanych przez zaświecenie się kontrolki z ikoną określającą nam dany system, który uległ awarii. W takich sytuacjach rodzi się pytanie: jak poważny może to być problem i czy będzie możliwa dalsza jazda bez uszczerbku dla pasażerów czy samego pojazdu? W artykule przedstawiono kody usterek wskazujące na usterkę w systemie poduszek i pasów bezpieczeństwa oraz podano najczęstsze przyczyny świecenia lampki SRS/Airbag.

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Od jakich pojazdów nie wymaga się asymetryczności świateł mijania?

Praca w zawodzie uprawnionego diagnosty samochodowego wiąże się z ciągłą oceną stanu technicznego pojazdów, jak i prowadzeniem odpowiedniej dokumentacji z tym związanej. W artykule opisane dwie sytuacje związane z dokumentacją badania technicznego. W pierwszym przypadku opisano nieprawidłowości związane z masami F1 i F2 zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym pojazdu, które nie pokrywały się ze stanem faktycznym wynikającym z tabliczki znamionowej pojazdu. Drugi przypadek dotyczył niezgodności danych zawartych w zagranicznym odpowiedniku dowodu rejestracyjnego z danymi w dokumencie identyfikacyjnym (DIP) pojazdu sprowadzonego z zagranicy.

Po serii artykułów o pojazdach rekreacyjnych przybliżony został temat związany z pojazdami do przewozu koni. Wykonując okresowe badania techniczne dla tego typu pojazdów, należy zwrócić szczególną uwagę na ich odpowiednią klasyfikację oraz warunki dodatkowe, które powszechnie nie są znane diagnostom. W artykule przedstawiono niezbędne wyposażenie tego typu pojazdów oraz wymagania techniczne.

Podkategorie





Aktualności



profiauto






SiteLock