Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb


Hybrydy są przyjazne dla środowiska i tańsze w eksploatacji. Rynek pojazdów hybrydowych rośnie, a połączenie silnika spalinowego i elektrycznego może stanowić przyszłość motoryzacji. Ale nie wszystkie hybrydy są takie same. W artykule zaprezentowano krótki zestaw pojęć i podstawowych informacji dotyczących budowy i działania aut hybrydowych, ujęty w formie pytań i odpowiedzi. Można w nim znaleźć m.in. odpowiedzi na pytania: W jakich trybach może pracować hybrydowy układ napędowy? Co oznaczają symbole P0, P1, P2, P3 i P4? Czy w pojeździe o napędzie hybrydowym jest potrzebna skrzynka biegów? Jakie są rodzaje gniazdek i wtyczek do ładowania?

Zakup i eksploatacja używanego diesla o większej mocy i sportowych aspiracjach może zapewnić nowemu właścicielowi tyle samo mocnych wrażeń, co rozczarowań. Bohaterem artykułu jest Opel Astra J (czwartej generacji) z 2016 r. w wersji GTC z podwójnie doładowanym silnikiem o mocy 195 KM. Samochód sprowadzony z Niemiec z przebiegiem ok. 70 tys. km, o sportowej linii nadwozia i bogatym wyposażeniu, wydawał się ciekawą propozycją dla młodego amatora szybkiej jazdy. Krył jednak duże niespodzianki, o który użytkownik miał się dowiedzieć niedługo po zakupie. Z poprawnym zdiagnozowaniem usterek auta wiele warsztatów miało problem. Dlaczego?

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie:

Jaki będzie kolejny termin następnego badania technicznego dla pojazdów wojskowych, w przypadku okazania rozkazu dowódcy jednostki, z którego wynika planowany termin okresu przechowywania – 61 miesięcy?

Współczesne pojazdy samochodowe mają coraz więcej nowych, bardziej rozbudowanych systemów elektroniki. Warunkiem połączenia różnych zamontowanych układów i zespołów są wydajne sieci komunikacyjne. CAN FD to nowa magistrala typu CAN z elastyczną szybkością transmisji danych. Kiedy i dlaczego pojawi się w nowych samochodach? Jakie będą możliwości jej diagnozowania z poziomu warsztatu? Odpowiedź w artykule.

Rosnąca moda na caravaning oraz wracający popyt na używane pojazdy z krajów UE, które w większości są przywożone na lawetach, spowodował, że coraz częściej w SKP pojawiają się klienci przedstawiający do badania różnego rodzaju przyczepy lub próbujący dowiedzieć się, jaką przyczepę mogą ciągnąć swoim pojazdem. Wykonując badanie techniczne przyczepy, diagnosta bada tak naprawdę tylko jeden konkretny pojazd – przyczepę. Pozytywny wynik badania technicznego wcale nie oznacza, że kierujący zespołem pojazdów od razu może wyruszyć w drogę. Jakie warunki musi spełniać przyczepa i holujący ją pojazd, aby zgodnie z przepisami mogły poruszać się po drogach? Odpowiedź w artykule.

Podkategorie





Aktualności



profiauto





SiteLock