Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb


Powszechną zmorą dla wielu warsztatów niezależnych czy też serwisów autoryzowanych są usterki, które swoją charakterystyką wykraczają poza przyjęte standardy. Mam na myśli awarie, których symptomy mogą wyglądać bardzo podobnie, jednak przyczyny tych nieprawidłowości leżą zgoła gdzie indziej. Jeżeli do tego wszystkiego dana usterka występuje sporadycznie i dotyczy w miarę nowoczesnego, bo kilkuletniego pojazdu, to poprawne zdiagnozowanie i określenie problemu jest bardzo trudne i niezwykle czasochłonne. Taki problem sprawił kilku warsztatom samochód Volkswagen Passat 1.4 TSI z 2014 r., którego silnik nierównomiernie pracował, a z okolic pompy paliwa sekcji wysokiego ciśnienia dochodziły dziwne metaliczne odgłosy. Dlaczego ten przypadek był tak problematyczny i jak został rozwiązany – o tym w numerze.

Pewność prawidłowego rozruchu silnika spalinowego w dowolnych warunkach zależy nie tylko od stanu naładowania akumulatora, ale również jego trafnego doboru, odpowiedniego dla danego pojazdu. Zastanawiając się nad wymianą akumulatora w samochodzie, trzeba zadać sobie pytanie nie tylko o wymiary zewnętrzne obudowy czy prąd zimnego rozruchu, ale również o to, do jakiej grupy należy dany pojazd. Autor podaje w artykule kilka praktycznych wskazówek, które powinny pozwolić na dobranie właściwego akumulatora do danego samochodu.

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Jaki rodzaj badania/czynności należy określić w przypadku wykonywania ponownego sprawdzenia usterek w pojeździe?

W serwisach i stacjach kontroli pojazdów analizator spalin pobiera spaliny z końca układu wylotowego. To, czy ich skład będzie prawie taki sam, jak opuścił komory spalania silnika, zależy od tego, czy w układzie wylotowym nie ma lub czy jest trójfunkcyjny konwerter katalityczny. A jeśli jest, to istotna jest obecność w układzie wylotowym przynajmniej jednego regulacyjnego czujnika tlenu (sondy lambda), co oznacza, że skład mieszanki w określonych warunkach pracy jest regulowany. Niestety, zarówno trójfunkcyjny konwerter katalityczny, jak i układ regulacji składu mieszanki utrudniają diagnostykę, w tym i wykrywanie „wypadania zapłonów”. Dlaczego tak jest? Odpowiedź w artykule.

Chińska Republika Ludowa w ekspresowym tempie rozwinęła motoryzację, a teraz równie szybko planuje poradzić sobie ze spowodowanymi przez to problemami. Badania techniczne są częścią tej strategii. Liczba samochodów osobowych zwiększyła się z 31,6 mln w 2005 r. do 270 mln w 2020 r. Wzrost liczby samochodów nie od razu spowodował zmiany w częstotliwości i zakresie okresowych badań. Przez wiele lat obowiązywała reguła kontrolowania pojazdów raz w roku, a zajmowała się tym m.in. policja. Jak obecnie jest zorganizowany system badań technicznych w Chinach i co jest sprawdzane na stacjach SKP? Szczegóły w artykule.

Podkategorie





Aktualności



profiauto





SiteLock