Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com



Grupa Renault wprowadziła ostatnio nową generację silników benzynowych i wysokoprężnych, w których zastosowano najnowsze rozwiązania techniczne, aby obniżyć emisję zanieczyszczeń zgodnie z normą Euro 6. W artykule zaprezentowano silniki benzynowe 1.3 TCe oraz 1.8 TCe, jak również dwie wersje silnika wysokoprężnego Blue dCi. Wskazano również na różnice w budowie silnika 1.3 TCe w wersji stosowanej w samochodach Renault oraz w samochodach Mercedesa z oznaczeniem M282.
Czasem nie wystarczy uzupełnić układ klimatyzacji czynnikiem chłodniczym. W niektórych przypadkach konieczne jest rozpoczęcie od dokładnego oczyszczenia instalacji, aby zapewnić prawidłowe działanie klimatyzacji. Producenci pojazdów nie przekazują jednoznacznych zaleceń dotyczących metody płukania. Ta sytuacja prowadzi do niejasności i pytań stawianych przez mechaników. Autor stara się na nie odpowiedzieć w artykule.
Nawet doświadczonym diagnostom czasami trudno jest prawidłowo ustalić wartości administracyjne mas i nacisków. Dodatkowo, gdy właściciel pojazdu będzie występował do ministra infrastruktury o indywidualne odstępstwo do warunków technicznych pojazdów, temat wydaje się jeszcze bardziej skomplikowany. Natomiast należy pamiętać, że prawidłowo ustalone parametr y techniczne umożliwiają użytkownikowi pojazdu wykorzystanie w pełni jego cech konstrukcyjnych oraz zapewnią pomyślne wyniki kontroli zarówno podczas okresowych badań technicznych, jak i kontroli drogowych. W artykule przedstawiono zasady określania mas i nacisków.
Nowe przepisy dotyczące badań technicznych pojazdów zostały wprowadzone w Norwegii 8 lutego. Zgodnie z nimi nowe samochody osobowe i inne o masie całkowitej do 7500 kg (poprzednio 3500 kg) przechodzą pierwszy przegląd po 4 latach od daty rejestracji, a następne przeglądy odbywają się co 2 lata. Pojazdy o wyższej masie całkowitej oraz autobusy, taksówki i ambulanse muszą odbywać badanie co roku. Samochody w wieku powyżej 30 lat odbywają przegląd co 5 lat, a pojazdy liczące więcej niż 50 lat są zwolnione z obowiązkowych badań technicznych. Do niedawna w Norwegii o terminie przeglądu przypominała ostatnia cyfra numeru rejestracyjnego, lecz od bieżącego roku obowiązują nowe reguły. Jakie jeszcze zmiany wprowadzono ostatnio w tym kraju? Więcej informacji w artykule.
W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy można wykonać w krajach Unii Europejskiej badanie techniczne pojazdu zarejestrowanego na terytorium RP?

Podkategorie





Aktualności



profiauto






SiteLock