Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb


W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy badanie techniczne wykonane za granicą przedłuża ważność polskiego badania?

Od początku tego roku niemieckie warsztaty dopuszczone do wykonywania analizy spalin w ramach badania technicznego samochodów muszą mieć akredytację zgodną z normą ISO 17020. Jest to w ostatnim czasie kolejna zmiana w organizacji badań w Niemczech. Jakie warunki musi spełniać warsztat, aby uzyskać akredytację? Dlaczego trwająca reorganizacja badań technicznych pojazdów w Niemczech powoduje niezadowolenie wśród warsztatów? Odpowiedź na pytania można znaleźć w artykule.

Okres pandemii to czas bardzo trudny dla nas wszystkich, w tym przedsiębiorców. Ustawodawca bardzo szybko musi zmieniać prawo i dostosować je do obecnej sytuacji. Zmiany te w pewnym zakresie dotknęły także wykonywania badań technicznych pojazdów. W tym artykule autor przedstawił kilka norm, które powinien obecnie znać każdy diagnosta i właściciel SKP.

W trosce o czyste środowisko kolejne normy euro wprowadzają obostrzenia w nowych pojazdach w zakresie emisji substancji szkodliwych. W samochodach używanych wraz z przebiegiem pojawiają się problemy ze spełnieniem kryteriów, które były stawiane nowym (w tamtym czasie) pojazdom. Można zatem pokusić się o stwierdzenie, że po zakupie używanego auta nie zwraca się już uwagi na utrzymanie sprawności silnika i układów odpowiedzialnych za redukcję emisji substancji szkodliwych – bo tak jest taniej. Dlatego diagnosta, dopuszczając pojazd do ruchu w czasie okresowego badania technicznego, powinien prawidłowo zastosować procedurę związaną z: przygotowaniem pojazdu do badania, wykonaniem analizy spalin i oceną otrzymanych wyników. Jak powinna wyglądać analiza spalin w SKP – o tym w artykule.

Ze względu na wprowadzone ograniczenia, które mają zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa, dyrektor TDT odwołał wszystkie egzaminy dla kandydatów na diagnostów na czas nieokreślony. Plany zostały pokrzyżowane także osobom, które były w trakcie zdawania egzaminów, w tym poprawkowych. Odwołanie egzaminów ani nadzwyczajna sytuacja związana z wirusem nie wstrzymały jednak biegu terminów. Dlatego minister infrastruktury przygotował projekt zmiany rozporządzenia w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów. W artykule omówiono proponowane zapisy.

Podkategorie





Aktualności



profiauto





SiteLock