Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com



Tajwan jest zaliczany do „azjatyckich tygrysów”, a jego drapieżność przejawia się także w ruchu drogowym. Badania techniczne cechuje kocia zmienność i to, co wygląda niewinnie, może pozostać niewinne albo przerodzić się w kłopoty. Badaniami zajmują się stacje posiadające autoryzację władz lokalnych. W związku z tym szczegóły procedury badań i ceny różnią się nieco w zależności od regionu. Celem podniesienia jakości kontroli zarząd Tajpej wprowadził dzienne limity przeprowadzanych badań dla każdej z autoryzowanych stacji. Zaleca więc kierowcom umawianie się wcześniej, żeby ustalić wolny termin. Kontrola jest na ogół powierzchowna, a głównym punktem spornym jest najczęściej „zgodność pojazdu ze specyfikacją”. Diagnostom zdarza się ją podważać nawet w stosunku do nowych samochodów. Ciekawostką jest fakt, że przed zgłoszeniem się do stacji kontroli właściciel samochodu musi uregulować również zaległe podatki oraz… mandaty! Jak w tej sytuacji radzą sobie Tajwańczycy z badaniami technicznymi? Szczegóły w artykule.

W artykule autor przedstawia zakres zmian, jakie wprowadziła nowelizacja rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów, która weszła w życie 4 października. Wszystko wskazuje na to, że to nie koniec zmian, jakie czekają badania techniczne pojazdów. Już 7 listopada wchodzą w życie zmiany do ustawy „Prawo o ruchu drogowym” w zakresie wstępnych i szczegółowych kontroli drogowych pojazdów powyżej 3,5 t dmc. Pojawi się nowe dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez starostę. Trzeba będzie określić w procedurze zakres tego badania. Od 1 stycznia 2020 r. w ustawie „Prawo o ruchu drogowym” pojawi się nowa definicja legalna taksówki. Pojazdy tego typu od nowego roku będą mogły być wyposażone albo w taksometr, albo w aplikację mobilną. To również spowoduje konieczność zmiany procedury badań oraz warunków technicznych pojazdów. O tych i o innych aktualnych zmianach będziemy na bieżąco informować na łamach naszego miesięcznika.

Wykonując badania okresowe przed pierwszą rejestracją, jak i badania dodatkowe lub „po zmianach konstrukcyjnych”, często mamy do czynienia z ustaleniem danych. Ustalenie większości parametrów pojazdu nie sprawia trudności, ale już np. ustalenie roku produkcji pojazdu jest problematyczne i może sprawić trudność diagnostom. Jest to bowiem informacja często ukrywana przez producenta pojazdu lub jest podawana alternatywnie tylko informacja o roku modelowym. W artykule podano sposób postępowania w przypadku braku danych identyfikacyjnych oraz z jakich źródeł należy korzystać w celu pozyskania potrzebnych informacji.

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy możliwe jest dopuszczenie do ruchu motocykla o czterech kołach?

W ostatnich kilku artykułach były opisywane nowe przepisy dotyczące rejestrowania transakcji na kasach fiskalnych oraz zasady wprowadzenia tzw. kas online. W tym numerze autor omawia projekt rozporządzenia wprowadzającego tzw. kasy wirtualne, które będą działały jak kasy online, ale miały postać jedynie o programowania. Projekt określa również wymagania techniczne dla tych kas oraz sposób ich używania. Obecnie przedsiębiorcy są zasypywani ofertami dotyczącymi kas online. Warto jednak poczekać na ostateczny kształt przepisów i ich opublikowanie w dzienniku ustaw, a wtedy zakupić tańsze oprogramowanie zamiast kolejnego urządzenia za kilkaset złotych.

Podkategorie





Aktualności



profiauto






SiteLock