Subpages
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W warsztacie samochodowym najbardziej niepożądane są te zgłaszane usterki pojazdów, które są bardzo nietypowe i znacznie wykraczają poza przyjęte procedury napraw. Diagnozowanie takich przypadków przy użyciu sprzętu diagnostycznego nie daje żadnych wskazówek na temat dalszego sposobu postępowania. Wówczas w naprawie bardzo pomocna może okazać się rozmowa z klientem. Jak pokazuje praktyka, za większością powstających problemów stoi wcześniejsza naprawa i stosowanie tanich zamienników. Dlatego tak ważne jest dokładne wysłuchanie właściciela pojazdu, od którego trzeba uzyskać jak najwięcej informacji z okresu bezpośrednio przed zaistnieniem usterki, jak również o niedomaganiach i naprawach wykonanych w przeszłości. Bardzo często są to informacje, które mogą pomóc w przyjęciu właściwej strategii lokalizowania zaistniałego problemu. W artykule przedstawiono dwa przykłady poprawnie przeprowadzonych wywiadów.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Rosnąca moda na caravaning oraz wracający popyt na używane pojazdy z krajów UE, które w większości są przywożone na lawetach, spowodował, że coraz częściej w SKP pojawiają się klienci przedstawiający do badania różnego rodzaju przyczepy lub próbujący dowiedzieć się, jaką przyczepę mogą ciągnąć swoim pojazdem. Wykonując badanie techniczne przyczepy, diagnosta bada tak naprawdę tylko jeden konkretny pojazd – przyczepę. Pozytywny wynik badania technicznego wcale nie oznacza, że kierujący zespołem pojazdów od razu może wyruszyć w drogę. Jakie warunki musi spełniać przyczepa i holujący ją pojazd, aby zgodnie z przepisami mogły poruszać się po drogach? Odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
O problemach z silnikami VW 2.0 TDI i ich osprzętem napisano już bardzo wiele. Z punktu widzenia warsztatu wszystkie informacje są pożyteczne, zarówno te o dobrej jakości, jak i te o złej. W tym miejscu można zapytać: dlaczego? Otóż dlatego, że jedne informują nas o podzespołach, których trwałość i niezawodność nie da warsztatom pracy. W przypadku tych drugich, dobrze wiedzieć, na które podzespoły i przy jakim przebiegu zwrócić szczególną uwagę. Dzięki takim informacjom, które opisują usterki i podają, na jakie ich objawy zwrócić uwagę, można łatwiej przeciwdziałać późniejszym konsekwencjom uszkodzenia, a także dokonać skutecznej naprawy w momencie pojawienia się pierwszych symptomów. W artykule opisano usterkę, która pojawiła się w samochodzie VW T5 z 2012 r. wyposażonym w silnik 2.0 TDI Biturbo o kodzie CFCA. Nadmiernemu spalaniu oleju towarzyszyło zwiększone zużycie paliwa, jak również nader częste wypalanie filtra cząstek stałych. Zaraz po pierwszym badaniu diagnostycznym doszło do zatarcia silnika. Co było przyczyną zatarcia i jak właściciele samochodów z silnikiem 2.0 TDI Biturbo powinni się chronić przed tego typu uszkodzeniem? Odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Od 31 stycznia 2022 r. będzie można zachować dotychczasowy numer rejestracyjny pojazdu oraz czasowo wycofać z ruchu samochód osobowy. Są to kolejne ułatwienia dla kierowców, które wynikają z ustawy z dnia 14 sierpnia 2020 r. o zmianie ustawy „Prawo o ruchu drogowym” oraz niektórych innych ustaw (DzU z 2020 r., poz. 1517). Wielu zwolenników tej możliwości liczyło na więcej, to znaczy, że będzie można wycofać pojazd czasowo z ruchu nie tylko z powodu jego uszkodzenia, ale także np. dłuższego wyjazdu. Na tę instytucję liczyli także kolekcjonerzy starych samochodów, których odbudowa liczona jest nie w miesiącach, a latach. Być może za jakiś czas, po wejściu w życie możliwości czasowego wycofania z ruchu samochodów osobowych, ustawodawca zdecyduje się na korektę, po weryfikacji jak ta instytucja sprawdza się w praktyce. Jakie zmiany faktycznie będą obowiązywały od 31 stycznia przyszłego roku? Odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Jednym z najczęściej spotykanych rozwiązań dotyczących ciągnięcia przyczepy jest zastosowanie mechanicznych elementów sprzęgających, jakimi są zaczepy kulowe i głowice zaczepowe. W artykule przedstawiono praktyczne aspekty sprawdzania tego typu urządzeń sprzęgających oraz podano kilka przydatnych informacji dotyczących przepisów międzynarodowych, których nie znajdzie się w rozporządzeniu w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów. Omówiono również sposób ustalania, czy dany pojazd może ciągnąć jakąkolwiek przyczepę.