Subpages
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Cofanie liczników całkowitego przebiegu pojazdu jest zjawiskiem powszechnym i od dawna znanym w branży motoryzacyjnej. Nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Od dawna mówi się o potrzebie ukrócenia tego procederu. Wiele krajów, w tym przede wszystkim europejskich, podjęło działania mające na celu wyeliminowanie tego zjawiska. Nowy pomysł walki z procederem cofania licznika przedstawiło Ministerstwo Sprawiedliwości, kierując do konsultacji projekt ustawy o zmianie ustaw „Kodeks karny” oraz „Prawo o ruchu drogowym”. W artykule omówiono przewidywane kary za tego rodzaju przestępstwa, wyjątkowe warunki dopuszczenia wymiany licznika oraz nowe obowiązki dla SKP związane z kontrolą licznika po wymianie.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Wysokość opłat za badania techniczne nie zmieniła się od 18 lat. W obecnych realiach gospodarczych stacje SKP przestają być rentowne i część przedsiębiorców jest zmuszona je zamykać. Jaka jest obecnie sytuacja branży na podstawie danych z CEP oraz jakie będą podejmowane działania w kierunku organizacji protestu - o tym można dowiedzieć się z artykułu Marcina Barankiewicza.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
18 listopada w Warszawie odbył się ogólnopolski protest przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów. Okazał się sukcesem środowiska badań technicznych. Na ręce przedstawicieli Kancelarii Prezesa Rady Ministrów została złożona petycja w sprawie waloryzacji opłat za badania techniczne oraz 3384 deklaracje poparcia. W artykule omówiono działania PISKP na rzecz urealnienia wysokości opłat za badania techniczne, które zyskały poparcie branży motoryzacyjnej i wielu środowisk.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
PISKP organizuje kolejny protest, żeby przypomnieć politykom, że kondycja branży badań technicznych pojazdów w Polsce stale się pogarsza. Mimo podejmowanych różnorodnych działań na wielu płaszczyznach, kierowania petycji, pism, organizacji protestów w różnych formach, wielokrotnych rozmów z decydentami, nagłaśniania problemu braku waloryzacji opłat za badania techniczne, politycy nie podejmują oczekiwanych przez branżę działań. Więcej szczegółów na temat organizacji i przebiegu protestu w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W ciągu ostatnich dwóch dekad konstruktorzy silników rozszerzali zakres zadań, jakie spełnia wałek rozrządu, dzięki czemu coraz bardziej komplikowała się jego budowa. Duże zmiany w konstrukcji wałków rozrządu przyniosło zastosowanie układów zmiennych faz rozrządu. Systemy te na ogół wymagały rozbudowania wałka rozrządu o dodatkowe krzywki, które współpracowały z mechanizmem realizującym otwarcie zaworów za pośrednictwem krzywek o dwóch lub trzech różnych profilach. W artykule przedstawiono różna układy napędzane wałkiem rozrządu oraz możliwe usterki, z jakimi mogą spotkać się mechanicy.