Subpages
- Szczegóły
- Olga
- Kategoria: Subpages
Uszkodzenie uszczelki głowicy to jedna z poważniejszych awarii w silnikach spalinowych. Jej początkowe objawy są zazwyczaj słabo widoczne, dlatego mogą przez pewien czas pozostać przez użytkownika niezauważone. Jednak ich lekceważenie może skutkować poważnymi konsekwencjami, z całkowitym zniszczeniem silnika włącznie. Dla tego ważne jest odpowiednio wczesne zdiagnozowanie problemu i usunięcie go w sposób przywracający silnikowi pełną sprawność. W artykule przedstawiono objawy świadczące o uszkodzeniu uszczelki oraz poprawną procedurę jej wymiany.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W nr. 11/2020 SM zostały opisane projektowane zmiany do ustawy „Prawo o ruchu drogowym” istotne dla diagnostów i przedsiębiorców. Wynikają one z projektu nr UC48, który ma wdrożyć do polskiego porządku prawnego postanowienia dyrektywy 2014/45/UE. W ramach konsultacji społecznych Izba wzięła udział w opiniowaniu projektu i zgłosiła do niego wiele uwag, które zajęły łącznie 18 stron. W bieżącym numerze 12 SM przedstawiono w skrócie kilka ze zgłoszone uwagi, dotyczących m.in. obowiązku fotografowania pojazdu, weryfikacji badania przez inspektora TDT na życzenie klienta, czy mechanizmu pobierania kar za badanie techniczne wykonane po 30 dniach od wyznaczonego terminu.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Do warsztatu przyjechał użytkownik samochodu Volvo XC60 2.0D 163 KM z 2012 r. Klient zgłosił, że brak jest podgrzewania foteli prawego i lewego, nie działa układ Parktronic z przodu i z tyłu oraz gniazdo zapalniczki. Po podłączeniu testera okazało się, że brak jest komunikacji z modułami foteli oraz modułem Parktronica. W artykule opisano całą procedurę diagnozowania tego przypadku usterki aż do momentu znalezienia przyczyny.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W artykule autor dzieli się swoimi doświadczeniami z naprawy samochodów Volvo V60, w których wystąpiły problemy ze świecącymi się kontrolkami. W jednym z przypadków klient zgłosił sporadyczne włączanie się lampek kontrolnych w zestawie wskaźników, co zdarzało się czasem po przejechaniu 2 km, a czasem po 100 km. Samochód był wcześniej w innych warsztatach, gdzie zostały wymienione czujniki ABS. Jednak nic to nie zmieniało. O tym, jaka była przyczyna powstania tej usterki, można przeczytać w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Obowiązkowe przeglądy pojazdów w Turcji odbywają się według standardów niemieckich, ponieważ monopol na przeprowadzanie badań ma TÜVTÜRK powstałe w roku 2008 z udziałem niemieckiego TÜV SÜD. W kraju jest zarejestrowanych 22,8 mln pojazdów i działa 210 stacji stacjonarnych oraz 88 mobilnych. Tak niewielka liczba stacji powoduje, że na badanie czeka się w długiej kolejce. Jakie są ceny oraz zakres badania? Ile czasu trwa jedno badanie oraz ile było rocznie „negatywów”? Odpowiedź w numerze.