Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Wkrótce nadejdzie wyczekiwana wiosna, a wraz z nią do prac wyruszą wszelkiego rodzaju maszyny rolnicze, w tym ciągniki i przyczepy przeznaczone do łączenia z tymi pojazdami. To właśnie w tym okresie w stacjach kontroli pojazdów widać zwiększoną liczbę wizyt tych pojazdów. W artykule przypominamy, jakie warunki techniczne musi spełniać ciągnik rolniczy oraz przyczepa rolnicza.

Prowadząc warsztat samochodowy, prędzej czy później, staje się przed koniecznością zakupu dodatkowych urządzeń, dzięki którym można poszerzyć zakres świadczonych usług. Stale rosnąca konkurencja wymusza zakupy w myśl zasady: kto się nie rozwija, ten się cofa. Rynek nowego wyposażenia warsztatowego jest bardzo bogaty i jeśli tylko dysponuje się odpowiednimi środkami finansowymi, można zakupić urządzenia potrzebne w serwisie. Zazwyczaj jednak marzenia trzeba konfrontować z rzeczywistością, czyli ograniczonymi finansami. Z pomocą mogą wówczas przyjść firmy, które w swojej ofercie mają urządzenia z drugiej ręki. Na co więc powinno się zwrócić uwagę przy zakupie urządzeń używanych? Odpowiedź w artykule.

W 2004 roku, jak wchodziła w życie ustawa o swobodzie działalności gospodarczej, niejasny stał się status prawny tych stacji, któ­re były prowadzone przez szkoły, centra kształcenia, pogotowia ratunkowe i inne. Dzięki staraniom PISKP, posłowie z sejmowej Komisji Infrastruktury złożyli poselski projekt zmiany ustawy „Prawo o ru­chu drogowym”. Owocem tych prac jest opublikowana w Dzienniku Ustaw z 8 września 2015 r. ustawa, która reguluje status praw­ny stacji kontroli pojazdów prowadzonych przez pod­mioty nie będące przedsiębiorcami. Autor omawia w artykule wprowadzone zmiany w tym zakresie.

 

 

W 2004 roku, jak wchodziła w życie ustawa o swobodzie działalności gospodarczej, niejasny stał się status prawny tych stacji, któ­re były prowadzone przez szkoły, centra kształcenia, pogotowia ratunkowe i inne. Dzięki staraniom PISKP, posłowie z sejmowej Komisji Infrastruktury złożyli poselski projekt zmiany ustawy „Prawo o ru­chu drogowym”. Owocem tych prac jest opublikowana w Dzienniku Ustaw z 8 września 2015 r. ustawa, która reguluje status praw­ny stacji kontroli pojazdów prowadzonych przez pod­mioty nie będące przedsiębiorcami. Autor omawia w artykule wprowadzone zmiany w tym zakresie.

 

 W numerze wrześniowym „Serwisu Motoryzacyjnego” przedstawione zostały ogólne metody kalibracji systemów wspomagania kierowcy oraz wyposażenie stanowiska potrzebnego do tego celu. W zamieszczonym artykule bardziej szczegółowo opisano procedurę kalibrowania czujników  systemów wspomagania w samochodzie Grupy VAG. Do pomiarów wykorzystano rekomendowane przez Volkswagena stanowisko DAS 1000 firmy Bosch (numer narzędzia wg VW: VAS 6430). Zaprezentowano elementy wyposażenia stanowiska oraz wymagania dotyczące przygotowania samego stanowiska do pomiarów. Na przykładzie Skody Superb pokazano krok po kroku, jak na stanowisku DAS 1000 kalibruje się system ACC z czujnikiem radarowym oraz asystenta pasa ruchu z kamerą. 





Aktualności













SiteLock