Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie, przy jakich badaniach technicznych nie wymaga się tablic rejestracyjnych? Tablice rejestracyjne w ostatnich latach – za sprawą zmieniających się przepisów – stały się jednym z „najważ­niejszych” punktów badania technicznego. Różnorodność interpretacji doprowadzała do takich sytuacji, w których diagnosta był zmuszony zadać pytanie użytkownikowi: W którym wydziale komunikacji Pan/Pani będzie rejestrować pojazd? Od odpowiedzi zależało, czy tablice do badania technicznego będą wymagane, czy też nie. W artykule także wyjaśniono kwestie nadawania cech identyfika­cyjnych na podstawie decyzji starosty i wymagania tablicy rejestracyjnej przy nabijaniu nowych numerów.

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie, jak postąpić w przypadku badania dodat­kowego HAK? Od samego początku obowiązywania systemu CEP 2.0 pojawił się problem z dodatkowym badaniem technicznym po­jazdu przystosowanego do ciągnięcia przyczepy (HAK), którego nie można przesłać do CEP. Tego badania nie ma w katalogu badań dodatkowych, a konieczność jego wykonania wynika z przepisów dotyczących rejestracji pojazdów. Ma to być naprawione przy okazji dużych zmian w systemie badań technicznych pojazdów do 20 maja 2018 r. Do tego czasu, jak wyjaśnia Ministerstwo Cyfryzacji opierając się na stanowisku Mi­nisterstwa Infrastruktury i Budownictwa, należy stosowa­ć zasadę omówioną w numerze.

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy wykonując badanie techniczne pojazdu zarejestrowanego za granicą po zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego przez policję, należy dokonać prerejestracji pojazdu?

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytania:

 Czy diagnosta może wydawać polecenia klientowi? Co ma zrobić, jeżeli użytkownik pojazdu przyjeżdża z dziećmi, które zaczynają niebezpiecznie zachowy­wać się na stanowisku, oraz czy może polecić je zabrać ze stanowiska?

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy diagnosta może skorygować rok produkcji ustalony w trakcie pierwszego badania technicznego pojazdu?





Aktualności













SiteLock