Subpages
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Od 15 sierpnia jest możliwe badanie techniczne pojazdów z kierownicą po prawej stronie. Autor artykułu w związku z tym przygotował informację dla diagnostów omawiającą zmiany w warunkach technicznych, zmiany w procedurze badań oraz wystawiane dokumenty. Przy okazji zmian dotyczących „anglików”, w rozporządzeniu w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów wprowadzono także kilka innych ważnych zmian, o które w imieniu środowiska SKP i diagnostów od dawna zabiegała Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów. Zostaną one przedstawione w następnym numerze Serwisu Motoryzacyjnego.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Awarie układu klimatyzacji, ogrzewania i nawiewu są dosyć powszechne. Przeważnie można łatwo diagnozować typowe usterki tych układów. Wiadomo, że słaba wydajność układu ogrzewania jest najczęściej spowodowana awarią termostatu lub zanieczyszczeniami wewnątrz nagrzewnicy. Brak nadmuchu jest spowodowany uszkodzeniem wentylatora lub układu regulacji napięcia wentylatora, a przyczyną słabej wydajności klimatyzacji – najczęściej zbyt niskie ciśnienie czynnika chłodniczego, spowodowane nieszczelnością układu. Niekiedy jednak trafiają się objawy nietypowe, po których trudno jednoznacznie określić przyczyny niesprawności. Tak było w przypadku samochodu Jeep Cherokee, którego układ klimatyzacji i nawiewu zdradzał objawy nieprawidłowego funkcjonowania. Ogrzewanie kabiny było więcej niż niewystarczające, a dmuchawa pracowała tylko na najszybszym biegu. Mimo pracy dmuchawy na najszybszym biegu, nadmuch powietrza był niewielki, a szyby łatwo ulegały zaparowaniu. W jaki sposób tytułowe myszy doprowadziły do tego, że nadmuch i klimatyzacja pracowały z małą wydajnością?
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
![]() |
Numer 9/2013 Wstęp Sprowadzony - używany, niezarejestrowany - Marcin Barankiewicz Niezapłacona faktura - Rafał Szczerbicki Nowy podrodzaj pojazdu - Krzysztof Cieślak Badanie hybryd w SKP - Jerzy Kupiec, Agnieszka Kupiec Wyważarki z podświetlaniem Urządzenia TEXA dla SKP |
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
W kolejnych odcinkach nowego cyklu „Zasłyszane w warsztacie” będą opisywane historie diagnozowania usterek, przekazane do redakcji przez mechaników oraz użytkowników samochodów. Będą to ciekawe przypadki, z jakimi warsztaty musiały się uporać i nie przyszło im to łatwo. Historie mają posłużyć edukacji i stanowić pomoc w praktyce warsztatowej. W pierwszym odcinku opisano procedurę lokalizowania usterki, która powodowała wyświetlanie kodu usterki P010F, oznaczającego wg Forda „brak korelacji między czujnikami A i B mierzącymi masę lub objętość zasysanego powietrza”. Objawem była nagła utrata mocy silnika podczas gwałtownego ruszania z miejsca i przyspieszania. Który z czujników był odpowiedzialny za zapis kodu P010F? Odpowiedź w numerze.
Krzysztof Trzeciak
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Wkrótce zostaną uchwalone zmiany do ustawy „Prawo o ruchu drogowym”.
Poza zapisami określającymi nowy sposób komunikacji i przesyłania danych (od 30 października już on-line) pomiędzy stacjami kontroli pojazdów a CEP, zawiera także regulacje dotyczące wnoszenia opłaty za badanie techniczne. Użytkownicy pojazdów w Polsce są przyzwyczajeni do tego, że za badanie techniczne płaci się po jego wykonaniu. Już wkrótce to się zmieni. Czy nowa zasada będzie rodziła dyskusje z klientami i sytuacje drażliwe dla diagnostów? Autor omawia szczegóły zmian oraz wyjaśnia wątpliwości dotyczące poszczególnych zapisów.