Subpages
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Kontynuujemy cykl na temat podstaw aktywności internetowej warsztatu samochodowego. Posiadanie własnej, odpowiednio zaprojektowanej i wypełnionej właściwą treścią strony internetowej oraz sprawne odpowiadanie na elektroniczne listy skierowane do firmy na pewno będą świadectwem profesjonalizmu oraz nowoczesności warsztatu. W poprzednim numerze omówiliśmy temat zawartości i formatu strony, teraz kolej na jej tworzenie.
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Tym artykułem rozpoczynamy cykl na temat podstaw aktywności internetowej warsztatu samochodowego. Posiadanie własnej, odpowiednio zaprojektowanej i wypełnionej właściwą treścią strony internetowej oraz sprawne odpowiadanie na elektroniczne listy skierowane do firmy na pewno będą świadectwem profesjonalizmu oraz nowoczesności warsztatu. Klienci bowiem coraz chętniej szukają informacji w internecie oraz porozumiewają się tą drogą (pozwala to zachować anonimowość i nie zobowiązuje). W pierwszym odcinku przedstawiono zasady budowy choćby najprostszej „technicznie” i estetycznej własnej witryny.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Analizując warunki techniczne pojazdów, podczas przeprowadzania badań technicznych, diagności mają do czynienia z różnymi masami. Definicje można znaleźć zarówno w ustawie „Prawo o ruchu drogowym”, rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia, jak i w dyrektywach. Czasami rozbieżności w pojęciach stwarzają jednak problemy z dopuszczeniem pojazdu do ruchu bądź jego rejestracją. W artykule omówiono podstawowe pojęcia używane podczas badań technicznych, opatrując je komentarzem.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Masa własna pojazdów jest jednym z kilkunastu parametrów, które należy ustalić podczas wykonywania badania okresowego po raz pierwszy przed pierwszą rejestracją. Parametr ten jest tak naprawdę mało istotny z punktu widzenia wykonywania kontroli technicznej w SKP, może za wyjątkiem sprawdzania skuteczności amortyzatorów w samochodach osobowych. Problemem jest określenie masy własnej samochodu osobowego w sytuacji, gdy przepisy krajowe są nie do końca zgodne z unijnymi. Unijne zaś, w zależności od rodzaju pojazdu, różnie definiują ten parametr. W artykule podano definicję masy własnej zawartą w ustawie „Prawo o ruchu drogowym” oraz rodzaje dokumentów wydanych na szczeblu europejskim, gdzie należy szukać odniesień do masy własnej pojazdu.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Wykonanie przeglądu okresowego Mazdy CX-5 2.0 (z silnikiem benzynowym o kodzie PE) z 2016 r. przy przebiegu 83 tys. km było dobrą okazją do zapoznania się z tym pojazdem oraz z technologią Skyactiv od strony warsztatowej. Szerzej o idei japońskich inżynierów zawartej w terminie Skyactiv pisaliśmy w nr. 9/2019 „Serwisu Motoryzacyjnego”, gdzie przedstawiono rozlokowanie podzespołów w komorze silnika i wstępne procedury testowe. Mazda okazała się całkiem przyjaznym samochodem, co potwierdziły kolejne czynności serwisowe. W artykule opisano czynności związane z wymianą tylnych klocków hamulcowych oraz z wymianą oleju w automatycznej przekładni bez użycia specjalistycznych narzędzi.