Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Wydawca:

Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów
ul. Gdańska 51 lok. A, 01-633 Warszawa

KRS 0000205318, REGON 015737230, NIP 1132480641

tel. (22) 811 26 06, fax (22) 811 28 78
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

NRB 40 1050 1025 1000 0022 8014 9754

Godziny pracy biura: poniedziałek - piątek w godz. 8:00-16:00.

 

Redakcja miesięcznika Serwis Motoryzacyjny

krzysztof trzeciak

Krzysztof Trzeciak

Redaktor Naczelny

tel. kom.: 508 334 850
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Agnieszka SM 2

Robert Kowalczyk

Specjalista ds. marketingu wydawnictw

tel. kom.: 513 123 101
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 elzbieta.wozniak Elżbieta Woźniak

Sekretarz redakcji

tel. kom.: 513 123 100
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Od kilku miesięcy funkcjonują nowe uregulowania dotyczące weryfikacji wskazań drogomierza. Jak w każdym przypadku tak radykalnej zmiany przepisów, okazało się, że nie opisują one w pełni naszej polskiej rzeczywistości. Dobrze stało się, że w tym przypadku udaje się uzyskać oficjalne interpretacje na temat stosowania prawa, które z pewnością ułatwią pracę każdemu diagnoście, a w sytuacji spornej będą dla niego także materiałem, który ułatwi obronę swoich racji. W artykule omówiono odpowiedź podsekretarz stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości na interpelację poselską w sprawie kontroli i wymiany drogomierzy samochodowych.

W związku z pandemią ustawodawca dokonał wielu zmian w obowiązujących przepisach prawnych, które mają dostosować te przepisy do obecnych realiów. Także w przypadku kontroli przedsiębiorców dokonano w tzw. tarczy 4.0 pewnych zmian, jednak w ocenie autora artykułu nie będą one mogły mieć pełnego zastosowania do kontroli wykonywanych przez starostów w stosunku do przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów. Obecnie Transportowy Dozór Techniczny – także pomimo pandemii – pracuje normalnie i wykonywane są obowiązki inspektorów powierzone w drodze porozumienia przez starostów. Jak powinna wyglądać kontrola w SKP w dobie pandemii? Odpowiedź w artykule.

W samochodach pojawiają się nowe systemy wspomagania kierowcy, czy złożone instalacje dbające o oczyszczanie spalin lub oszczędność energii. Często zapomina się, że bezpieczeństwo kierowcy i innych uczestników ruchu zależy także od sprawnego działania dość prostych mechanizmów i układów, bez których nie mogą obejść się żadne samochody. Jednym z takich mechanizmów jest mocowanie koła do piasty w zawieszeniu. Autor na własnym przykładzie przedstawia problem sprawdzania (a właściwie braku sprawdzania) śrub i nakrętek mocujących koła podczas badania technicznego. Artykuł ma skłonić diagnostów do czujności podczas kontroli kół i podwozia samochodów.

 

 

Zmienia się interpretacja przepisów, która dotychczas pozwalała na niezapowiedziane kontrole tylko w sektorze przemysłu i handlu. Pracodawcy nie będą już zawiadamiani z wyprzedzeniem o planowanych kontrolach Państwowej Inspekcji Pracy. Jakie faktycznie uprawnienia ma PIP. Kiedy inspektor kontrolujący przedsiębiorcę działa zgodnie z przepisami prawa? Kiedy przedsiębiorca ma prawo zgłoszenia umotywowa­nych zastrzeżeń do ustaleń zawartych w protokole kon­troli? Odpowiedzi na te pytania stara się udzielić autor w swoim artykule.





Aktualności













SiteLock