Subpages
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Wymieniając uszkodzone podzespoły bardzo często spotykamy się z sytuacją, kiedy problemem staje się wtyczka przyłączeniowa. Dzieje się tak podczas wymiany części określanych mianem uniwersalnych, jak również części używanych, które z racji zainstalowania w pojeździe innej marki mają odmienne wtyczki. Najczęściej adaptowanym elementem jest uniwersalna sonda lambda, która występuje zarówno w silnikach zasilanych benzyną, jak i dieslach. Wymiana sondy może jednak stwarzać problemy, szczególnie z wtyczką przyłączeniową, którą trzeba zaadoptować z sondy uszkodzonej do nowej. Nie jest to proces szczególnie trudny, lecz wymaga uwagi i dokładności, a to jest związane z odpowiednim doborem zamiennika, właściwym przycięciem i połączeniem odpowiednich przewodów. W artykule podano praktyczne wskazówki zastąpienia fabrycznej sondy lambda nową uniwersalną.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Bardzo często w SKP mamy do czynienia z sytuacją, w której właściciel pojazdu może przygotowałby go do kontroli technicznej, ale właściwie nie za bardzo wie od czego zacząć. Z myślą o takich osobach, które – powiedzmy szczerze – nie bardzo znają się na samochodach, poza tym, że mają prawo jazdy i orientują się, gdzie jest wlew paliwa i wlew płynu do spryskiwacza, autor pokazuje w artykule, jak przygotować się do badania technicznego samochodu. Zamieszczono również listę kontrolną, którą można skopiować i wywiesić na stanowisku SKP. Jeżeli świadomość zwykłych użytkowników pojazdów będzie większa, to i diagnostom SKP będzie trochę łatwiej w pracy i nie będą postrzegani jako czepialscy.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Tematyka oświetlenia w pojazdach była już poruszana kilkukrotnie na łamach Serwisu Motoryzacyjnego, ale nigdy pod kątem oznakowania homologacyjnego określającego rodzaj ruchu, do jakiego może być zastosowany konkretny reflektor (lewostronny lub prawostronny). Na rynku jest wiele używanych reflektorów niewiadomego pochodzenia, które są montowane do samochodów, prędzej czy później pojawiających się w SKP. Głównym kierunkiem, z którego docierają do Polski reflektory przeznaczone do ruchu lewostronnego, są samochody sprowadzone z Wielkiej Brytanii. Dopiero wizyta w stacji kontroli pojazdów lub kontrola drogowa uświadamia użytkownikowi pojazdu, że ma nieprawidłowe światła. Jak prawidłowo rozpoznać, do jakiego rodzaju ruchu są przeznaczone reflektory i co mówią na ten temat przepisy homologacyjne? Autor udziela odpowiedzi na to pytanie w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Według danych carVertical 4% wszystkich samochodów sprawdzonych na platformie w Polsce w pierwszej połowie 2024 r. miało sfałszowany przebieg, co wskazuje, że rynkowi wtórnemu nadal daleko do przejrzystości. Choć dostęp do raportów historii pojazdu jest coraz lepszy w całej Europie, znacznie łatwiej prześwietlić dane pojazdów krajowych niż sprowadzanych. Najtrudniej zorientować się w historii pojazdów, które były eksploatowane w kilku krajach. Właśnie z tego powodu najrzadziej cofane są liczniki w samochodach z polskich salonów, a najczęściej te, które pochodzą z importu. W jaki sposób można rozpoznać, że samochód ma cofnięty licznik? W artykule omówiono punkty, na które należy zwrócić szczególną uwagę.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Dobre osiągi współczesnych motocykli i duże natężenie ruchu na drogach sprawiają, że wymagania stawiane oponom motocykli dopuszczonych do ruchu po drogach publicznych są bardzo wysokie. Opona musi spełniać wiele warunków technicznych, aby można było stwierdzić, że jest w stanie nadającym się do eksploatacji i jest dobrze dobrana do danego modelu motocykla. Musi ona zapewnić bezpieczne prowadzenie oraz właściwie współpracować z zawieszeniem i podwoziem motocykla, a przy tym nie może być uszkodzona i zbyt stara. W artykule opisano, jak sprawdzać opony motocyklowe i na co zwrócić szczególną uwagę.