Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Mówiąc o naprawach wykonanych w samochodach, mechanicy często wspominają przypadki, które przy diagnozowaniu sprawiły duże problemy i – aby prawidłowo wytypować miejsce uszkodzenia – trzeba było się trochę natrudzić. Gdy jednak już dokonano naprawy, to często dochodziło się do wniosku, że powodem trudności była chęć ułatwienia sobie pracy i pójścia „na skróty”. Taki przypadek zdarzył się też przy diagnozowaniu usterki samochodu Suzuki Vitara z silnikiem 2.0 TD. Objawami była niska moc i świecenie się lampki świec żarowych, która pełniła także rolę kontrolki check engine. Autor przedstawił przebieg pracochłonnych poszukiwań przyczyn usterki. Przytoczył również kilka wskazówek ułatwiających lokalizowanie uszkodzonych przewodów. Pozwolą one uniknąć niepotrzebnego „rozpruwania” fabrycznie zaizo­lowanych wiązek elektrycznych.

Branża badań technicznych pojazdów w Polsce przeżywa obecnie trudne czasy. Przede wszystkim jest to spowodowane zamrożeniem już od dwóch dekad stawek za badania techniczne. Ma to wpływ również na problemy pracownicze. W branży brakuje rąk do pracy. Wiele osób, które pracują w warsztacie, nie ma wykształcenia technicznego i nie spełnia wymagań formalnych określonych w ustawie. Czy ktoś, kto nie ma tytułu technika ma zamkniętą drogę do bycia diagnostą SKP? W artykule omówiono aktualne wymagania dla uprawnionych diagnostów oraz pokazuję drogę na pozyskanie tytułu technika pojazdów samochodowych.

Modyfikacje silnika przywodzące na myśl wyczynowy sport nie sprawdzają się w codziennym użytkowaniu. Niektóre ingerencje, np. w wydech, mogą wręcz pogorszyć parametry. Jacek Chojnacki, z firmy Chojnacki Motor System z Nadarzyna pod Warszawą, ma wiele interesujących spostrzeżeń o tuningu, z którymi dzieli się na łamach miesięcznika.

Wielu przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów, czy też chcący taką działalność prowadzić, zastanawia się, jakie są korzyści z przynależności do Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów i co trzeba zrobić, żeby zostać jej członkiem. W artykule przedstawiono statutowe zadania Izby, warunki członkostwa oraz prawa i obowiązki członków. Poza wymiernymi korzyściami z przynależności do Izby istotną kwestią są koszty członkostwa. W artykule podano wysokość opłat członkowskich oraz świadczenia, jakie obejmuje.

Zostały wznowione prace zmierzające do wdrożenia do polskiego porządku prawnego postanowień dyrektywy 2014/45/UE. Projekt zmiany ustawy „Prawo o ruchu drogowym” został skierowany do konsultacji publicznych i międzyresortowych. Przewiduje on zmiany w systemie badań technicznych pojazdów na trzech płaszczyznach, tzn. dla kierowców – właścicieli lub posiadaczy pojaz­dów, dla przedsiębiorców oraz dla diagnostów. W arty­kule autor omówił w skrócie zmiany, jakie cze­kają diagnostów.





Aktualności













SiteLock