Subpages
- Szczegóły
- Olga
- Kategoria: Subpages
Od początku 2019 r. zmieniły się przepisy podatkowe dotyczące zasad rozliczania w kosztach samochodów osobowych wykorzystywanych w prowadzonej działalności gospodarczej. Mają one wpływ na opodatkowanie leasingu, nabycia i używania tych samochodów w firmie. Księgowi obsługujący przedsiębiorców zaczęli wysyłać do stacji kontroli pojazdów auta firmowe w celu wykonania dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) lub w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych (CIT). Wówczas okazało się, że diagności nie bardzo wiedzą, co mają robić. Wydawało się, że wystarczy zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu z przywołaniem podstaw prawnych ustawy o podatku od towarów i usług (VAT). Takie działanie nie jest prawidłowe. W artykule wyjaśniano poprawną procedurę przeprowadzenia takiego dodatkowego badania.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
W numerze 11/2017 SM została przedstawiona procedura kalibrowania czujnika radarowych i kamery w samochodzie Grupy VAG na stanowisku firmy Bosch. Po uzupełnieniu stanowiska w odpowiednie tablice można jednak także obsługiwać samochody innych marek. Jak przebiega kalibracja zaawansowanych asystentów kierowcy w przypadku samochodów KIA i Hyundai? Opis procedury przedstawiono w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Jednym z obszarów podnoszenia komfortu obsługi samochodu jest u zyskiwanie przez kierowcę dostępu do pojazdu. Kiedyś mieliśmy tradycyjny kluczyk mechaniczny, później był pilot, a obecnie na rynku szeroko dostępne są systemy bezkluczykowe (Keyless Go). Systemy te są wygodne dla kierowców, mogą jednak sprawiać pewne problemy przy diagnozowaniu silnika. Jedna z niedogodności dotyczy funkcji włączenia zapłonu bez uruchomienia silnika, np. w celu przeprowadzenia diagnostyki komputerowej. W tradycyjnych systemach z kluczykiem mechanicznym wystarczyło zmienić położenie kluczyka i na zegarach pojawiały się wszystkie kontrolki, a systemy pojazdu były aktywne i gotowe do wszelkich działań diagnostycznych. W systemie bezkluczykowym dysponujemy tylko przyciskiem Start/Stop. W samochodach z tym systemem producenci pojazdów przewidzieli różne kombinacje, które zostały omówione w artykule.
- Szczegóły
- Olga
- Kategoria: Subpages
27 kwietnia tego roku wpłynął do sejmu rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy „Prawo o miarach”. Nowa ustawa ma wprowadzić do obrotu prawnego rozwiązanie, które umożliwi stosowanie do ewidencji sprzedaży kas rejestrujących (tzw. kasy online) przesyłających dane do centralnego systemu teleinformatycznego. Założono, że już od 1 stycznia 2019 r. pewne branże będą musiały dostosować się do nowych wymagań. Czy tak się stanie? Na co muszą być przygotowani właściciele SKP? Więcej informacji na ten temat w artykule.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Nowelizacja rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów, która weszła w życie 15.08.2015, zniosła obowiązek sprawdzania tablic rejestracyjnych w przypadku wykonywania badania technicznego pojazdu przed jego pierwszą rejestracją na terytorium RP. Czy faktycznie brak tablic nie wpływa na wynik badania i jeśli diagnosta nie stwierdzi żadnych usterek innych niż drobne, to będzie on pozytywny? Odpowiedź w artykule. Autor omówił również przebieg identyfikacji pojazdu w trakcie badania w SKP.