Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

W numerze 11/2017 SM została przedstawiona procedura kalibrowania czujnika radarowych i kamery w samochodzie Grupy VAG na stanowisku firmy Bosch. Po uzupełnieniu stanowiska w odpowiednie tablice można jednak także obsługiwać samochody innych marek. Jak przebiega kalibracja zaawansowanych asystentów kierowcy w przypadku samochodów KIA i Hyundai? Opis procedury przedstawiono w artykule.

27 kwietnia tego roku wpłynął do sejmu rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy „Prawo o miarach”. Nowa ustawa ma wprowadzić do obrotu prawnego rozwiązanie, które umożliwi stosowanie do ewidencji sprzedaży kas rejestrujących (tzw. kasy online) przesyłających dane do centralnego systemu teleinformatycznego. Założono, że już od 1 stycznia 2019 r. pewne branże będą musiały dostosować się do nowych wymagań. Czy tak się stanie? Na co muszą być przygotowani właściciele SKP? Więcej informacji na ten temat w artykule.

 

 

Nowelizacja rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów, która weszła w życie 15.08.2015, zniosła obowiązek sprawdzania tablic rejestracyjnych w przypadku wykonywania badania technicznego pojazdu przed jego pierwszą rejestracją na terytorium RP. Czy faktycznie brak tablic nie wpływa na wynik badania i jeśli diagnosta nie stwierdzi żadnych usterek innych niż drobne, to będzie on pozytywny? Odpowiedź w artykule. Autor omówił również przebieg identyfikacji pojazdu w trakcie badania w SKP.

Jednym z obszarów podnoszenia komfortu obsługi samochodu jest u zyskiwanie przez kierowcę dostępu do pojazdu. Kiedyś mieliśmy tradycyjny kluczyk mechaniczny, później był pilot, a obecnie na rynku szeroko dostępne są systemy bezkluczykowe (Keyless Go). Systemy te są wygodne dla kierowców, mogą jednak sprawiać pewne problemy przy diagnozowaniu silnika. Jedna z niedogodności dotyczy funkcji włączenia za­płonu bez uruchomienia silnika, np. w celu przeprowa­dzenia diagnostyki komputerowej. W tradycyjnych systemach z kluczykiem mechanicznym wystarczyło zmienić położenie kluczyka i na zegarach pojawiały się wszystkie kontrolki, a systemy pojazdu były aktywne i gotowe do wszelkich działań diagnostycznych. W systemie bezkluczykowym dysponujemy tyl­ko przyciskiem Start/Stop. W samochodach z tym systemem producenci pojazdów przewidzieli różne kom­binacje, które zostały omówione w artykule.

Skatalogowane kody usterek są odnoszone ogólnie do wszyst­kich marek. Jednak z doświadczenia wiadomo, że w danym modelu samochodu nabierają szczególnego zna­czenia. Każdy bowiem model jest inaczej projektowany. Stąd staje się cenne doświadczenie, które precyzuje daną usterkę, uwzględniając specyfikę modelu samochodu. Sprawa bardziej komplikuje się, gdy mamy dodatkowo do czynienia z tzw. ogólnym kodem usterki, pod który można podciągnąć bardzo dużo różnych uszkodzeń. W artykule przeanalizowano przykłady z kodem usterki 01276, dotyczącymi układu ABS w samochodach VW, oraz kodem usterki P0251.

Mikołaj Słupski





Aktualności













SiteLock