Subpages
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
W numerze 11/2017 SM została przedstawiona procedura kalibrowania czujnika radarowych i kamery w samochodzie Grupy VAG na stanowisku firmy Bosch. Po uzupełnieniu stanowiska w odpowiednie tablice można jednak także obsługiwać samochody innych marek. Jak przebiega kalibracja zaawansowanych asystentów kierowcy w przypadku samochodów KIA i Hyundai? Opis procedury przedstawiono w artykule.
- Szczegóły
- Olga
- Kategoria: Subpages
27 kwietnia tego roku wpłynął do sejmu rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy „Prawo o miarach”. Nowa ustawa ma wprowadzić do obrotu prawnego rozwiązanie, które umożliwi stosowanie do ewidencji sprzedaży kas rejestrujących (tzw. kasy online) przesyłających dane do centralnego systemu teleinformatycznego. Założono, że już od 1 stycznia 2019 r. pewne branże będą musiały dostosować się do nowych wymagań. Czy tak się stanie? Na co muszą być przygotowani właściciele SKP? Więcej informacji na ten temat w artykule.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Nowelizacja rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów, która weszła w życie 15.08.2015, zniosła obowiązek sprawdzania tablic rejestracyjnych w przypadku wykonywania badania technicznego pojazdu przed jego pierwszą rejestracją na terytorium RP. Czy faktycznie brak tablic nie wpływa na wynik badania i jeśli diagnosta nie stwierdzi żadnych usterek innych niż drobne, to będzie on pozytywny? Odpowiedź w artykule. Autor omówił również przebieg identyfikacji pojazdu w trakcie badania w SKP.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Jednym z obszarów podnoszenia komfortu obsługi samochodu jest u zyskiwanie przez kierowcę dostępu do pojazdu. Kiedyś mieliśmy tradycyjny kluczyk mechaniczny, później był pilot, a obecnie na rynku szeroko dostępne są systemy bezkluczykowe (Keyless Go). Systemy te są wygodne dla kierowców, mogą jednak sprawiać pewne problemy przy diagnozowaniu silnika. Jedna z niedogodności dotyczy funkcji włączenia zapłonu bez uruchomienia silnika, np. w celu przeprowadzenia diagnostyki komputerowej. W tradycyjnych systemach z kluczykiem mechanicznym wystarczyło zmienić położenie kluczyka i na zegarach pojawiały się wszystkie kontrolki, a systemy pojazdu były aktywne i gotowe do wszelkich działań diagnostycznych. W systemie bezkluczykowym dysponujemy tylko przyciskiem Start/Stop. W samochodach z tym systemem producenci pojazdów przewidzieli różne kombinacje, które zostały omówione w artykule.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Skatalogowane kody usterek są odnoszone ogólnie do wszystkich marek. Jednak z doświadczenia wiadomo, że w danym modelu samochodu nabierają szczególnego znaczenia. Każdy bowiem model jest inaczej projektowany. Stąd staje się cenne doświadczenie, które precyzuje daną usterkę, uwzględniając specyfikę modelu samochodu. Sprawa bardziej komplikuje się, gdy mamy dodatkowo do czynienia z tzw. ogólnym kodem usterki, pod który można podciągnąć bardzo dużo różnych uszkodzeń. W artykule przeanalizowano przykłady z kodem usterki 01276, dotyczącymi układu ABS w samochodach VW, oraz kodem usterki P0251.
Mikołaj Słupski