Subpages
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
W artykule omówiono kompleksowe badanie diagnostyczne układu kierowniczego, które obejmuje ocenę prawidłowości działania układu, stanu technicznego jego połączeń, wielkości luzu sumarycznego koła kierownicy oraz prawidłowości ustawienia i zamocowania kół jezdnych. Sprawdzenie układu ma na celu uzyskanie odpowiedzi na następujące pytania:
Czy badany układ działa prawidłowo? Czy wielkości zużycia elementów badanego układu nie przekraczają dopuszczalnych wartości? Czy parametry ustawienia kół jezdnych mieszczą się w dopuszczalnych granicach (założonych przez producenta)? W artykule przedstawiono również urządzenia do wymuszania szarpnięć kołami jezdnymi pojazdu.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Blisko rok temu Ministerstwo Infrastruktury przesłało do szefów wydziałów właściwych w sprawie rejestracji pojazdów starostw i urzędów miast informację dotyczącą pojazdów marki Volkswagen, Audi, Seat i Skoda, wobec których prowadzona jest akcja naprawcza „recall”. Uznano, że bardzo pomocne byłoby przekazanie przez starostwa do podległych stacji kontroli pojazdów prośby o wykonanie podczas okresowego badania dodatkowych czynności – sprawdzenie, czy pojazd tej marki podlega akcji „recall”. Weryfikacji tej można było dokonać wpisując numer VIN pojazdu w podane w piśmie linki do stron internetowych. Czy apel wystosowany do stacji za pośrednictwem starostw – jakkolwiek słuszny i pożądany społecznie – jest prawnie skuteczny? Czy można wymusić wobec stacji i diagnostów odpowiednią reakcję na apel ministerstwa? Zapraszamy do lektury artykułu, aby uzyskać odpowiedź na to pytanie.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W związku z tym, że na badania techniczne przyjeżdża coraz więcej różnego rodzaju pojazdów quad z homologacją na ciągniki rolnicze w artykule przeanalizowano, jakie wymagania określa dyrektywa homologacyjna 167/2013 dla ciągników rolniczych oraz jakie obowiązkowe wyposażenie przewiduje rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów. Temat czterokołowca i ciężarówki jako ciągnika rolniczego wzbudza nadal duże zainteresowanie. Jak się bowiem okazuje, pojawia się bardzo wiele problemów związanych ze sprecyzowaniem warunków technicznych dla tego typu pojazdów.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Ministerstwo Infrastruktury ponownie przesłało do szefów wydziałów właściwych ds. rejestracji pojazdów, starostw i urzędów miast pismo, w którym informuje, że nadal w toku realizacji znajduje się akcja serwisowa skierowana do pojazdów marki Volkswagen, Audi, Seat i Skoda, produkowanych w latach 2008-2015, wyposażonych w silniki wysokoprężne EA 189, w których w 2015 r. wykryto manipulacje poziomem emisji spalin. Ministerstwo Infrastruktury utrzymuje zalecenie sprawdzania podczas badania technicznego, czy dany pojazd koncernu VAG podlega akcji serwisowej. Raz w miesiącu organ nadzorujący daną SKP ma przekazywać do ministerstwa informacje na temat wykonanych badań tych pojazdów. Czy ministerstwo ma prawo wydać zalecenie staroście, a ten przedsiębiorcy prowadzącemu SKP w tym zakresie? Odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Suchy wewnątrz, czysty reflektor – to gwarancja dobrego rozkładu światła na drodze, bezpiecznej i komfortowej jazdy. Reflektory z widoczną mgiełką pary wodnej wewnątrz nie należą do rzadkości na naszych drogach. Dlaczego w reflektorach zbiera się woda i czy można temu zapobiegać? Jakie rozwiązania stosują producenci, aby nie dopuszczać do zaparowywania lamp? Czy zaparowanie jest wadą? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w numerze.