Subpages
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W poprzednim numerze miesięcznika opisano jak zostać członkiem Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów. Bardzo często przedsiębiorca prowadzący stację kontroli pojazdów, zanim wstąpi w szeregi PISKP, zadaje sobie pytanie, dlaczego warto należeć do Izby? Czasem bywa, że przybiera ono inną formę, a mianowicie: co ja z tego będę miał? W artykule przedstawiono kilka najważniejszych obszarów, w jakich działa Izba, oraz korzyści dla SKP z przynależności do Izby.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Pewność prawidłowego rozruchu silnika spalinowego w dowolnych warunkach zależy nie tylko od stanu naładowania akumulatora, ale również jego trafnego doboru, odpowiedniego dla danego pojazdu. Zastanawiając się nad wymianą akumulatora w samochodzie, trzeba zadać sobie pytanie nie tylko o wymiary zewnętrzne obudowy czy prąd zimnego rozruchu, ale również o to, do jakiej grupy należy dany pojazd. Autor podaje w artykule kilka praktycznych wskazówek, które powinny pozwolić na dobranie właściwego akumulatora do danego samochodu.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W ostatnim czasie za sprawą zmian przepisów, które wprowadziły możliwość identyfikacji pojazdu wyłącznie na podstawie danych z CEP w przypadku zatrzymanego dowodu rejestracyjnego, pojawia się bardzo dużo wątpliwości dotyczących tego, jakie badanie dodatkowe w tym przypadku należy wykonać i jaki jest jego zakres. Kolejnym problemem, który pojawia się w SKP, jest trudność z ustaleniem rodzaju badania technicznego z racji nieprawidłowo wypełnionego pokwitowania zatrzymania dokumentu, a także jego braku. Przy pobieraniu danych z CEP, widoczne są lakoniczne informacje o zatrzymanym dokumencie, a powodem jest „zagrożenie bezpieczeństwa”. Dlatego warto przeanalizować przepisy, które po części mogą rozwiać wątpliwości. Wyjaśnieniami tych wątpliwości zajął się autor artykułu.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Wraz ze wzrostem liczby pojazdów samochodowych wyposażonych w klimatyzację, wzrosło zapotrzebowanie na usługi serwisowania tych układów. Niestety, ciągle nie wszystkie warsztaty zajmujące się serwisem klimatyzacji zdają sobie sprawę z tego, jak ważnym medium w sprężarce jest nie tylko czynnik chłodniczy, ale również olej smarujący sprężarkę. Na co należy zwrócić uwagę, dobierając olej do danego układu klimatyzacji i sprężarki? Czy producenci olejów dopuszczają stosowanie PAO alternatywnie zamiast olejów PAG oferowanych do klimatyzacji z czynnikiem R134a? Jak wygląda sprawa mieszalności olejów PAG 46 (o niższej lepkości), PAG 100 (lepkiego) i PAG 150 (bardzo lepkiego)? Na te pytania próbuje odpowiedzieć w swoim artykule Ignacy Horowski.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Zazwyczaj w okresie letnim zgłaszają się do warsztatu klienci chcący sprawdzić poprawność pracy układu, uzupełnić ewentualne ubytki czynnika chłodniczego lub wykonać niezbędne naprawy. Zdarzyć się jednak może klient, który zechce dołożyć układ klimatyzacji do pojazdu, w którym fabrycznie nie został on zamontowany. O problemach i sposobie, w jaki je można rozwiązać podczas operacji doposażenia pojazdu w układ klimatyzacji, można przeczytać w artykule omawiającym przykład przeróbki samochodu Renault Master z 2008 roku.
Michał Trzciński