Subpages
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
W nr. 9/15 Serwisu Motoryzacyjnego wspomnieliśmy, że wielu niedoświadczonych diagnostów często zbyt pochopnie stwierdza usterkę sterownika, który w rzeczywistości jest całkowicie sprawny. Opisany wówczas problem dotyczył sytuacji, gdy nie ma możliwości komunikacji ze sterownikiem. W tym artykule autor zajął się przypadkiem, gdy mamy możliwość komunikacji, jednak odczyt pamięci usterek nie daje jednoznacznego rozwiązania problemu. Autor opisuje jak zminimalizować liczbę nietrafionych diagnoz.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Przepełnienie klimatyzacji staje się coraz częstszym problemem, z jakim spotykają się warsztaty. Wynika on z jednej strony ze zmniejszania pojemności układów klimatyzacji przez producentów samochodów, z drugiej – z pośpiechu w ich obsłudze z wykorzystaniem automatycznych stacji. Jakie są oznaki przepełnienia klimatyzacji i dlaczego ma to duże znaczenie w przypadku małych samochodów? Odpowiedź w artykule.
- Szczegóły
- Olga
- Kategoria: Subpages
Wykonanie poprawnie wszystkich czynności badania okresowego, z uwzględnieniem „czynnika stresującego” wynikającego z samej kontroli, nie jest prostą sprawą. Już zapamiętanie całego zakresu sprawia trudności. W wyniku rutyny lub stresu niektóre czynności są często pomijane, a mogą decydować o wyniku kontroli pracy diagnosty. Aby pozytywnie przejść kontrolę poprawności przeprowadzenia badania okresowego, należy przede wszystkim uwzględnić cały zakres oceny stanu technicznego pojazdu, który jest określony w zał. nr 1 rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów. W artykule omówiono kilka najważniejszych rzeczy, na które należy zwrócić uwagę przy okresowym badaniu technicznym, oraz czynności, które często nie są wykonywane.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Jazda na zużytych oponach jest niebezpieczna, niewygodna i nieekonomiczna. Wie o tym chyba każdy kierowca, diagnosta i policjant. Trudniej jest określić granicę wyznaczającą moment, w którym oponę uznajemy za zużytą. Przed takim zadaniem stają często diagności pracujący w SKP. Do niedawna jedynym wymiernym czynnikiem określającym zużycie opony była wysokość bieżnika. Niestety, może zdarzyć się taka sytuacja, że opona posiadająca bieżnik o fabrycznej wysokości zostaje uznana za niezdatną do dalszej eksploatacji. W artykule omówiono czynniki mające wpływ na trwałość i zużycie opon.
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Zawieszenia autobusowe są tak różne, jak różne są autobusy. Obecnie głównym czynnikiem różnicującym konstrukcję zawieszenia jest funkcja autobusu. Ścieżki dalekobieżnych autokarów i autobusów miejskich rozeszły się już definitywnie. Na rynku występuje zróżnicowana gama zawieszeń dostosowanych do odmiennych zadań, obejmujących nie tylko transport miejski i dalekobieżny, jako skrajności, ale również lokujące się pomiędzy nimi przewozy zasięgu regionalnym czy międzymiastowym. W artykule zaprezentowano zarówno typowe zawieszenia mechaniczne, ze stalowymi resorami piórowymi, jak i nowoczesne zawieszenia niezależne.