Subpages
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Jazda na zużytych oponach jest niebezpieczna, niewygodna i nieekonomiczna. Wie o tym chyba każdy kierowca, diagnosta i policjant. Trudniej jest określić granicę wyznaczającą moment, w którym oponę uznajemy za zużytą. Przed takim zadaniem stają często diagności pracujący w SKP. Do niedawna jedynym wymiernym czynnikiem określającym zużycie opony była wysokość bieżnika. Niestety, może zdarzyć się taka sytuacja, że opona posiadająca bieżnik o fabrycznej wysokości zostaje uznana za niezdatną do dalszej eksploatacji. W artykule omówiono czynniki mające wpływ na trwałość i zużycie opon.
- Szczegóły
- Olga
- Kategoria: Subpages
Wykonanie poprawnie wszystkich czynności badania okresowego, z uwzględnieniem „czynnika stresującego” wynikającego z samej kontroli, nie jest prostą sprawą. Już zapamiętanie całego zakresu sprawia trudności. W wyniku rutyny lub stresu niektóre czynności są często pomijane, a mogą decydować o wyniku kontroli pracy diagnosty. Aby pozytywnie przejść kontrolę poprawności przeprowadzenia badania okresowego, należy przede wszystkim uwzględnić cały zakres oceny stanu technicznego pojazdu, który jest określony w zał. nr 1 rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów. W artykule omówiono kilka najważniejszych rzeczy, na które należy zwrócić uwagę przy okresowym badaniu technicznym, oraz czynności, które często nie są wykonywane.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Podczas Targów Techniki Motoryzacyjnej w Poznaniu odbyła się konferencja pt. „Opłaty za badania techniczne – urynkowienie czy waloryzacja?”. Uczestnicy spotkania rozmawiali o przyszłości branży. Czy grozi jej załamanie? Czy stacje kontroli pojazdów będą zamykane i jakie konsekwencje czekają kierowców? W artykule zaprezentowano dane dotyczące działalności SKP w Polsce, zebrane przez uczestników porozumienia, oraz wyniki ankiety przeprowadzonej wśród diagnostów i właścicieli z prawie czterystu stacji.
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Zawieszenia autobusowe są tak różne, jak różne są autobusy. Obecnie głównym czynnikiem różnicującym konstrukcję zawieszenia jest funkcja autobusu. Ścieżki dalekobieżnych autokarów i autobusów miejskich rozeszły się już definitywnie. Na rynku występuje zróżnicowana gama zawieszeń dostosowanych do odmiennych zadań, obejmujących nie tylko transport miejski i dalekobieżny, jako skrajności, ale również lokujące się pomiędzy nimi przewozy zasięgu regionalnym czy międzymiastowym. W artykule zaprezentowano zarówno typowe zawieszenia mechaniczne, ze stalowymi resorami piórowymi, jak i nowoczesne zawieszenia niezależne.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Skutki błędów diagnostów w SKP mogą być bardzo dotkliwe. Uprawnieni diagności najbardziej boją się decyzji cofającej im uprawnienia do przeprowadzania badań technicznych. Jeśli jednak tak się stanie, to trzeba pamiętać, że istnieje możliwość odwoływania się. Do złożenia odwołania nie potrzeba prawnika, można to zrobić samodzielnie, jednak przy jego pomocy będzie to znacznie łatwiejsze. Stacje zrzeszone w Polskiej Izbie Stacji Kontroli Pojazdów mogą w takich sytuacjach skorzystać z nieodpłatnej pomocy prawników Izby. W artykule podano wskazówki dotyczące procedur odwoławczych oraz wnoszenia skarg do sądu, w tym do Naczelnego Sądu Administracyjnego.