Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Podczas Targów Techniki Motoryzacyjnej w Poznaniu  odbyła się konferencja pt. „Opłaty za badania techniczne – urynkowienie czy waloryzacja?”. Uczestnicy spotkania rozmawiali o przyszłości branży. Czy grozi jej załamanie? Czy stacje kontroli pojazdów będą zamykane i jakie konsekwencje czekają kierowców? W artykule zaprezentowano dane dotyczące działalności SKP w Polsce, zebrane przez uczestników porozumienia, oraz wyniki ankiety przeprowadzonej wśród diagnostów i właścicieli z prawie czterystu stacji.

 

Skutki błędów diagnostów w SKP mogą być bardzo dotkliwe. Uprawnieni dia­gności najbardziej boją się decyzji cofającej im upraw­nienia do przeprowadzania badań technicznych. Jeśli jednak tak się stanie, to trzeba pamiętać, że istnieje możliwość odwoływania się.  Do złożenia odwołania nie potrzeba prawnika, można to zrobić sa­modzielnie, jednak przy jego pomocy będzie to znacz­nie łatwiejsze. Stacje zrzeszone w Polskiej Izbie Stacji Kontroli Pojazdów mogą w takich sytuacjach skorzystać z nieodpłatnej pomocy prawników Izby. W artykule podano wskazówki dotyczące procedur odwoławczych oraz wnoszenia skarg do sądu, w tym do Naczelnego Sądu Administracyjnego. 

 

 

W Dzienniku Ustaw z 2014 r. pod pozycją 1836 ukazało się nowe rozporządzenie w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów. Weszło ono w życie 26 grudnia 2014 r. Kandydaci na diagnostów i diagności uzupełniający uprawnienia oczekiwali na to rozporządzenie od momentu wejścia w życie tzw. ustawy deregulacyjnej, tj. od 10 sierpnia 2014 r., kiedy to zmieniły się wymagania w zakresie wykształcenia i praktyki dla kandydatów na diagnostów. Co się zmieniło w kwestii dotyczących szkolenia i egzaminowania diagnostów, a także wzorów dokumentów związanych z uzyskaniem uprawnień do wykonywania badań technicznych? Odpowiedź w artykule.

 

Drewno, metal i plastik to trzy materiały, które na przestrzeni dziejów ludzkości kolejno pojawiały się powszechnie w wyrobach technicznych. Oczywiście są jeszcze materiały takie, jak ceramika i szkło, ale nigdy nie stały się one podstawowymi i powszechnie używanymi surowcami do wyrobu broni, narzędzi lub części motoryzacyjnych. Czy tworzywo sztuczne, które w wielu miejscach stosuje się zamiast metalu, jest naprawdę dostatecznie trwałe? Jak trwałość plastików staje się przyczyną usterek w pojazdach? Wyjaśnienie problemu trwałości elementów plastikowych i ich wpływu na awarie można znaleźć w artykule.

 

W Dzienniku Ustaw z 2014 r. pod pozycją 1836 ukazało się nowe rozporządzenie w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów. Weszło ono w życie 26 grudnia 2014 r. Kandydaci na diagnostów i diagności uzupełniający uprawnienia oczekiwali na to rozporządzenie od momentu wejścia w życie tzw. ustawy deregulacyjnej, tj. od 10 sierpnia 2014 r., kiedy to zmieniły się wymagania w zakresie wykształcenia i praktyki dla kandydatów na diagnostów. Co się zmieniło w kwestii dotyczących szkolenia i egzaminowania diagnostów, a także wzorów dokumentów związanych z uzyskaniem uprawnień do wykonywania badań technicznych? Odpowiedź w artykule.





Aktualności













SiteLock