Subpages
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Wnikliwa analiza raportów dotyczących akcji fabrycznych, serwisowych czy przywoławczych poszczególnych marek samochodów umożliwia wyciągnięcie wielu ciekawych wniosków. Pozwalają one spojrzeć na naprawę i fazę diagnostyki pojazdu z trochę innego punkt u widzenia niż dotychczas. Wizerunkowo akcje te są najmniej korzystne dla danej marki i najlepiej byłoby, gdyby wszelkie newralgiczne usterki zostały usunięte jeszcze w fabryce. Niestety, jak widać proces kontroli poszczególnych układów na linii produkcyjnej nie jest jeszcze na tyle doskonały, aby całkowicie wyeliminować wszystkie potencjale usterki – choć nie bez znaczenia pozostaje swoisty „wyścig technologiczny” pomiędzy koncernami.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Wraz z nastaniem okresu zimowego spada również temperatura powietrza. Wtedy właśnie pojawia się najwięcej problemów, gdy nie można uruchomić pojazdu. Analizując metodykę diagnostyki, dochodzimy w wielu przypadkach do wniosku, że kłopoty miały swój początek jeszcze w okresie letnim, ale z racji dodatnich temperatur zostały zignorowane. W artykule przedstawiono kompletną procedurę diagnozowania przyczyn utrudnionego rozruchu silnika wysokoprężnego zimą.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Diagnostyka usterek związanych z układem chłodzenia przebiega najczęściej bez większych problemów. Sprawa komplikuje się, gdy samochód ma układ chłodzenia z termostatem kontrolowanym za pośrednictwem sterownika silnika, czyli tzw. termostatem z regulacją programową. W takich sytuacjach wymiana samego termostatu, jako elementu podejrzewanego o nieprawidłowości w procesie regulacji temperatury silnika, może nie przynieść zamierzonego sukcesu. Współczesny termostat „współpracuje” z pozostałymi elementami wykonawczymi układu chłodzenia (nastawnikami klap sterujących przepływem cieczy, czujnikami temperatury) i reguluje przepływ cieczy chłodzącej w wielu obwodach układu chłodzenia silnika. Proces diagnozowania chłodzenia powinien swoim zakresem obejmować zarówno czujniki, jak i elementy wykonawcze decydujące o przebiegu regulacji temperatury silnika. W omówiono sposób diagnozowania tego typu termostatu na przykładzie 20-zaworowych silników benzynowych o pojemnościach 1,8 dm3 i 2,0 dm3, produkowanych w latach 2003-2009 i montowanych w samochodach Audi i VW.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
To, że rozrusznik służy do uruchomienia silnika, jest rzeczą znaną. Mniej wiadomo o właściwym sposobie diagnozowania obwodu rozruchu oraz o doborze rozrusznika do danego samochodu. Kiedy rozrusznik ulega awarii, stajemy przed dylematem, jaki rozrusznik wybrać: nowy czy używany, a może jednak naprawić stary. Zazwyczaj wybór będzie ograniczony możliwościami finansowymi klienta lub umiejętnościami naprawczymi warsztatu. W artykule przestawiono prawidłowe diagnozowanie obwodu rozruchu oraz omówio0no czynności, które pomogą ustalić, czy przyczyna niedomagań rozrusznika leży w nim samym, czy może w instalacji pojazdu samochodowego. Autor odpowiada również na pytanie, co zrobić, gdy po wymianie rozrusznika lub koła zamachowego dochodzi do rozerwania obudowy rozrusznika zaraz po uruchomieniu silnika.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W nr. 2’20 Serwisu Motoryzacyjnego przedmiotem artykułu były podstawowe pojęcia dotyczące analizy kodów usterek sklasyfikowanych wg normy J2012, która określa system kodowania. Poznanie – a co ważniejsze zrozumienie – tego systemu jest podstawą do jakiejkolwiek interpretacji kodów usterek niezależnie od priorytetu ich występowania. W tym odcinku autor zajął się usterkami sporadycznymi. Autor omówił różne metody podejścia do naprawy usterek pojawiających się sporadycznie. Na konkretnych przykładach przedstawiono sposób interpretacji tego typu usterek.