Subpages
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Już niedługo do sprawdzenia świateł w samochodach warsztat będzie potrzebował cyfrowego przyrządu. Wymuszają to lampy ksenonowe oraz nowa generacja oświetlenia LED, która staje się wyposażeniem samochodów nie tylko klas premium. Dla warsztatów stanowią one swojego rodzaju wyzwanie. Do sprawdzenia i regulacji ustawienia reflektorów wymagają bowiem bardziej precyzyjnych przyrządów. Jakie obrazy emitują na ekranie nowego typu reflektory i dlaczego utrudniona jest obserwacja granicy światłocienia? W jaki sposób wykonuje się korektę ustawienia świateł w reflektorach bez wkrętów regulacyjnych? O tym można przeczytać w numerze.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Nie ma chyba mechanika, który nie spotkałby się w swojej pracy z zanieczyszczonym silnikiem. Każdy silnik benzynowy i wysokoprężny ma osady. Nawet w nowym pojeździe, zlany po pierwszej wymianie olej będzie wykazywał oznaki zanieczyszczenia silnika. W artykule można znaleźć odpowiedzi na pytania: Co to jest czarny szlam i jak powstaje? Jakie czynniki przyspieszają tworzenie się szlamu? Jakie są skutki nadmiernych szlamów w silniku? Jak można przeciwdziałać temu zjawisku?
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Okazuje się, że przepisy ustawy „Prawo przedsiębiorców” są powszechnie przez urzędników lekceważone. Bardzo często urzędnicy traktują przedsiębiorcę z góry jako potencjalnego naruszyciela przepisów. Nagminnie nie rozstrzygają obiektywnie istniejących wątpliwości dotyczących stosowania przepisów prawa lub faktu na korzyść przedsiębiorcy, albowiem uważają, że jako urzędnicy nie mają żadnych wątpliwości w danej sprawie. Przykładem jest czas trwania wszystkich kontroli u przedsiębiorcy w jednym roku kalendarzowym, który nie może przekraczać określonej liczby dni. W jaki sposób urzędnicy omijają zapisy prawa? Jaki wyrok wydał Naczelny Sąd Administracyjny w orzeczeniu z 19 lutego 2020 r. określając zasady czasu kontroli przedsiębiorcy? O tym można przeczytać w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Od organów ścigania oraz starostów coraz częściej przychodzą zapytania na temat tego, ile czasu – zgodnie z prawem – powinno trwać badanie techniczne pojazdu wykonywane przez diagnostę, a także, kiedy wykonane badanie powinno być wprowadzone do elektronicznego rejestru badań oraz przekazane do Centralnej Ewidencji Pojazdów. Rozważania na ten temat zawarto w artykule.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Z inicjatywy poselskiej wpłynął do Sejmu projekt zmiany art. 78a ustawy „Prawo o ruchu drogowym”, który ma dać możliwość czasowego wycofania pojazdów wszystkich kategorii na wniosek ich właściciela określającego samemu czas takiego wycofania. Zgodnie z obowiązującym stanem prawnym właściciele pojazdów, których masa całkowita nie przekracza 3,5 t, nie mają możliwości czasowego wycofania swojego pojazdu z ruchu. Uderza to m.in w miłośników aut zabytkowych (młodszych niż 40 lat), posiadaczy motocykli (używanie sezonowe) oraz wszelkich kierowców poszkodowanych w wypadkach drogowych (nawet auto, które jest całkowicie niesprawne wymaga pełnego ubezpieczenia OC). W artykule przedstawiono proponowaną nowelizację przepisów.