Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Simmering to uszczelniacz przeznaczony do uszczelniania wałków, takich jak np. wały korbowe, wałki rozrządu, wałki skrzynki biegów, a także tłoczyska siłowników i amortyzatorów. Jak każda część starzeją się i zużywają, a wówczas wymagają wymiany. Najpowszechniejszym błędem popełnianym podczas wymiany simmeringa jest uszkodzenie powierzchni otworu osadczego, które następuje najczęściej w trakcie usuwania zużytego uszczelniacza. Jak unikać tego typu błędów i jak poprawnie montować simmering? Odpowiedź w artykule.

Bardzo często małe wycieki oleju silnikowego są przez kie­rowców lekceważone, jednak zupełnie niesłusznie. Z małego wycieku może bowiem powstać w bardzo krótkim czasie duży wyciek, który skutecznie uszkodzi silnik czy skrzynkę biegów. Bardzo ważna jest sprawna diagnoza dotycząca nawet niewielkiego ubytku każdego środka smarnego. W artykule omówiono zasady przeprowadzania skutecznej diagnozy wycieków. Omówiono również przypadek niefachowej wymiany uszkodzonego uszczelniacza wału korbowego, który spowodował duże koszty naprawy.

Usterki związane z brakiem mocy jednostki napędowej pojawiające się sporadycznie należą do przypadków szczególnie ciekawych. W artykule opisano przypadek Audi Q7 z silnikiem 3.0 TDI o mocy 171 kW, który wyraźnie tracił moc, z trudem wchodził na obroty powyżej 2500 obr/min, tracąc sporo na przyspieszaniu – następnie zapalała się kontrolka od świec żarowych.
Początkowo użytkownik sądził, że usterka dotyczy automatycznej 6-biegowej skrzynki biegów, bowiem po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wracało do normy (kontrolka świec żarowych gasła).
Odczyty z testera jednak potwierdziły, że przekładnia automatyczna pracuje prawidłowo i nie ma zarejestrowanych usterek. Z kolei w pamięci sterownika silnika znalazły się dwa kody usterek: pierwszy – wskazujący na problemy z ciśnieniem doładowania turbosprężarki, drugi – na brak adaptacji sterownika turbosprężarki. Jednak mechanik nie potrafił dokładnie zinterpretować odczytanych kodów, a tym bardziej rozwiązać problemu, więc jego ingerencja ograniczyła się tylko do skasowania zarejestrowanych kodów. Dopiero kolejny warsztat potrafił poprawnie zdiagnozować usterkę. W artykule opisano całą procedurę lokalizowania tego typu niedomagania.

 

Na początku kwietnia zeszłego roku Parlament Europejski i Rada, dążąc do ujednolicenia systemu badań pojazdów we wszystkich krajach UE, przyjęły dyrektywę 2014/45/UE w sprawie okresowych badań technicznych pojazdów silnikowych. Przepisy dyrektywy mają być implementowane do porządku prawnego państw członkowskich do 20 maja 2017 r. i obowiązywać od 20 maja 2018 r. Tymczasem okazuje się, że polska wersja dyrektywy 2014/45/UE nie jest zgodna z jej wersją oryginalną. W artykule przeanalizowano poprawność tłumaczenia dyrektywy na język polski, porównując ją z wersjami francuską, angielską i niemiecką.

Sytuacja przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów jest coraz gorsza. Wysokość opłat za badania techniczne nie zmieniła się od 2004 r ., czyli od 17 lat jest na tym samym poziomie. Branża od wielu lat próbuje zwrócić uwagę na ten problem. Przedsiębiorcy liczyli, że wraz ze zmieniającymi się realiami gospodarczymi, prawodawca będzie reagował w kwestii wysokości opłat za badania techniczne. Tak się niestety nie stało. Autor omawia w artykule obecną sytuację branży, zwracając uwagę na występujące zagrożenia dla jej przyszłości.





Aktualności













SiteLock