Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Bardzo pomocnym rozwiązaniem dla warsztatu może okazać się stwo­rzenie własnego algorytmu postępowania w konkretnych przypadkach niedomagań naprawianego pojazdu. W trakcie każdej pracy nad ja­kąkolwiek usterką wy­korzystuje się wiedzę zdobytą w szkole, w trakcie wielogodzinnych poszukiwań na stronach in­ternetowych, w książkach technicznych, czy praktyce warsz­tatowej. Wielu wykonywało notatki techniczne z ta­kich poszukiwań, inni szybko zapominali o całej sprawie i przechodzili do dalszych napraw. W pierwszym przypadku, jeżeli za pół roku czy rok spotkali się z podobną usterką, bardzo łatwo sobie z nią poradzili, korzystając z notatek. W drugim przypadku, je­żeli niestety pamięć zawiodła, musieli ponownie poszu­kiwać materiałów, które pomogą naprawić usterkę; oczy­wiście tracąc znowu cenny czas. Dlatego bardzo liczą się wszelkie sposoby usystematyzowania zarówno procedury poszu­kiwania usterki, jak i użycia właściwych narzędzi. Algorytm postępo­wania w określonych sytuacjach naprawczych można poszerzyć nie tylko o informacje o tym, co zrobić, ale również – czym zrobić i gdzie znaleźć potrzebne infor­macje. W artykule autor stara się naszkicować prosty szablon, który może być pomocny przy sporządzaniu takiej pomocy warsztatowej.

Elektroniczne sterowniki zamontowane w samo­chodzie są wyposażone w systemy samodiagnozy. W samochodzie występuje nawet kilkaset czujników, które dostarczają informacji do ste­rowników. Te dane są przygotowywane do odczytania przez skanery diagno­styczne. Jednak nie sposób osiągnąć taki sta­n, gdy wszystkie zjawiska fizyczne, potrzebne do postawienia właściwej diagnozy, byłyby zmierzone przez zamontowane czujniki. Ta niedoskona­łość mikroprocesorowych układów diagnostycznych musi być uzupełniona przez badania równoległe, które wy­konuje człowiek. Co oznacza termin „diagnostyka równoległa” i na czym polega? O tym w artykule.

Dyrektywa 2014/45/UE dotycząca badań technicznych pojazdów weszła w życie w maju 2014 r. Jej zadaniem jest wprowadzenie jednolitych wymagań w dziedzinie kontroli technicz­nej pojazdów w całej Unii Europejskiej. Wyznacza ona minimalne standardy, które muszą być wprowadzone w każdym państwie członkowskim. Do 20 maja 2017 r. każdy kraj należący do UE musi przygotować i opubli­kować przepisy implementujące do lokalnego porząd­ku prawnego postanowienia tej dyrektywy. Mają one zacząć obowiązywać od 20 maja 2018 r. Dopiero 3 października 2016 r. w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Rządo­wego Centrum Legislacji, ukazał się projekt ustawy o zmianie ustawy „Prawo o ruchu drogowych” oraz niektórych innych ustaw. W artykule autor odniósł się do opublikowanych ostatnio dokumentów.

Kontynuując temat związany ze zmianami konstruk­cyjnymi (w nr. 10’16 SM), autor zajął się w tym numerze wymaganiami dla samochodu ciężarowe­go, które muszą być weryfikowane przez diagnostę podczas wykonywania badania dodatkowego. Przy zmianie konstrukcyjnej polegającej na zmianie rodzaju pojazdu z samochodu osobowego na samochód ciężarowy, lub zmianie konstrukcyjnej polegającej na do­łożeniu lub odjęciu miejsc siedzących w samochodzie ciężarowym, należy sprawdzić wymagania, które okre­ślono w dyrektywie, potwierdzając tym samym, że po­jazd spełnia pewne warunki homologacyjne. Jakie są to wymagania? Wyjaśnienie w artykule.

Obecnie Ministerstwo Sprawiedliwości jest bardzo aktywne w tworzeniu projektów nowych aktów prawnych, które mają za zadanie uszczelnić system w przypadkach popełnienia przestępstw uszczuplających dochody państwa, jak również związanych z szeroko pojętym osiąganiem korzyści majątkowych z tytułu naruszenia prawa. W artykule autor omawia projekt, który przewiduje, że w przypadku popełnienia niektórych przestępstw będzie – obok kary – orzekany przepadek majątku firmy przedsiębiorcy nawet nienależące­go do sprawcy. Przewiduje się wprowadzenie do „Kodeksu karnego” fakultatywnego przepadku składników majątkowych przedsiębiorstwa służących do popełnienia przestępstw, z których popełnienia sprawca osiągnął, chociażby pośrednio, korzyść majątko­wą znacznej wartości. To ostatnie sformułowanie budzi największe wątpliwości.

Podkategorie





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock