Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Artykuł jest odpowiedzią na napływające do PISKP pytania dotyczące samochodu specjalnego o przeznaczeniu pomoc drogowa. Wa­runki techniczne dla tego typu pojazdu zmieniły się w połowie zeszłego roku i część pojazdów zarejestrowa­nych jako samochód specjalny o przeznaczeniu pomoc drogowa, może nie spełniać tych nowych wymagań. Szczególnym przypadkiem, który może mieć z tym pro­blem, jest ciągnik samochodowy. W artykule podano, jakie dodatkowe warunki techniczne musi obecnie spełniać pomoc drogowa oraz dlaczego diagnosta musi również zwrócić uwagę na spełnianie definicji pojazdu specjalnego.

Nowy rok bardzo często przynosi wiele zmian w przepisach prawa. Wiele ustaw czy rozporządzeń wchodzi w życie 1 stycznia. Tym samym wiele aktów prawnych z tym dniem przestaje obowiązywać. W artykule przedstawiono stan prawny na rok 2017 dla CEP 2.0 oraz dla sposobu pobierania opłaty ewidencyjnej. Czy zapowiadane zmiany w tym zakresie już obowiązują? Czy CEP 2.0 w części dla stacji kontroli pojazdów może być uruchomiony wcześniej niż planowano? Diagności, których stacje są zrzeszone w PISKP, mogą być pewni, że otrzymają zawczasu informacje o wprowadzanych zmianach i nie zostaną zaskoczeni nowymi przepisami.

 Do Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów docierają liczne zapytania od diagnostów i właścicieli SKP o interpretację przepisów lub o pomoc w rozwiązywaniu pro­blemów technicznych. Wiele z tych pytań powtarza się, co oznacza, że nie dotyczą spraw sporadycznych. Aby udzielane od­powiedzi dotarły do całego środowiska, wprowadzona zostaje od numeru styczniowego stała rubryka, gdzie specjaliści PISKP będą dzielić się swoją wiedzą na zgłaszany problem. W tym numerze Karol Rytel odpowiada na pytanie, czy diagnosta może zezwolić na poruszanie się pojazdu, gdy policja zatrzymała dowód rejestracyjny, i określić kolejny termin badania na okres 14 dni?

Pół roku temu rozpoczęliśmy pu­blikację cyklu artykułów „Obsługa klientów w SKP” Macieja Matcza­ka, w którym autor pisze o różnych aspektach obsługi klienta, zarówno w stacjach kontroli pojazdów, jak i warsztatach. Cykl ma na celu edu­kowanie mechaników i diagnostów w temacie zachowań wobec klientów, z korzyścią dla własnego zakładu. Jak ważna jest to kwestia, pokazu­je opublikowany w styczniu raport niemieckiej organizacji DAT. Przed­miotem badań były m.in. satysfakcja klienta z serwisu oraz powody wybo­ru danego warsztatu. Użytkowników samochodów pytano, jaka była ko­lejność ich priorytetów przy wyborze warsztatu. Wyniki ankiet pokazują, że przede wszystkim liczyła się życz­liwość personelu i dbanie o klienta, następnie dobra lokalizacja i jakość wykonywanej pracy. Na kolejnych miejscach znalazły się zaufanie i wieloletnia znajomość warsztatu oraz doświadczenie zawodowe per­sonelu. Dopiero na dalszym miejscu stawiano dobry stosunek ceny do ja­kości usług. Ankietowani podkreślali, że ważny był dla nich sposób komu­nikowania się warsztatu z klientem. Czy ze strony pracowników było zainteresowanie podjęciem dialogu, czy też komunikacja ograniczała się tylko do odebrania kluczyka? Są to kwestie istotne dla działalności i rozwoju każdego warsztatu lub SKP. Dlatego warto skorzystać z każ­dej formy podnoszenia świadomości pracowników w tym zakresie. 

 Artykuł jest trzecim z serii opisujących procedowane obecnie przez ministra infrastruktury i budownictwa zmiany w prawie – zmiana ustawy „Prawo o ruchu drogowym”, które mają wpływ na działalność stacji kontroli pojazdów oraz pracujących w nich diagnostów. W zamieszczonym materiale autor odnosi się do tego, na co powinni przygotować się uprawnieni diagności i jakie zmiany prawa w stosunku do nich planuje ustawodawca. Zmiany te dotyczą szczególnie wymaganego wykształcenia i praktyki zawodowej, odejścia od uprawnień imiennych oraz sankcji dla diagnosty. Omówiono również planowaną zawartość ogólnopolskiego rejestru diagnostów, który ma być powszechnie dostępny. 

Podkategorie





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock