O tym, że zamontowany w samochodzie rozrusznik jest niesprawny, przekonujemy się najczęściej dopiero wtedy, gdy pojawią się problemy z rozruchem. Prawidłową kolejnością postępowania jest wówczas: sprawdzenie akumulatora, sprawdzenie połączeń elektrycznych i – jeśli nie zostaną stwierdzone nieprawidłowości, to – na koniec demontaż rozrusznika i jego wymiana. W artykule przedstawiono kilka sytuacji, gdy podczas rozruchu silnika brak jest niepokojących objawów, a mimo to rozrusznik może okazać się niesprawny. Co najgorsze, jego awaria może doprowadzić do kosztownego uszkodzenia nawet całego silnika.
SKP są zobowiązane do uzyskania certyfikatów niezbędnych do bezpiecznego połączenia z nową bazą CEPiK 2.0. Termin uruchomienia systemu CEPiK 2.0 przypada na październik 2017 r., a szkolenia w tym zakresie są planowane na sierpień. Jak najwcześniejsze składanie wniosków umożliwi uniknięcie problemów z dostępem do bazy danych i wzięcie udziału w szkoleniu. W artykule przedstawiono instrukcję składania wniosków przygotowaną przez Centralny Ośrodek Informatyki Ministerstwa Cyfryzacji.
W nowej rubryce „Odpowiedzi na trudne pytania” tym razem można dowiedzieć się, czy w cywilnych SKP mogą być badane pojazdy resortowe.
Od 1 lipca 2016 r. funkcjonuje w polskim prawodawstwie pojęcie Jednolitego Pliku Kontrolnego. Mali oraz średni przedsiębiorcy zostali objęci obowiązkiem comiesięcznego generowania i przekazywania danych w tej formie. Od 1 stycznia 2018 r. obowiązek ten będzie dotyczył także mikroprzedsiębiorców. W artykule przedstawiono zasady prowadzenia Jednolitego Pliku Kontrolnego oraz kwestię sankcji za brak stosowania JPK w ewidencji VAT.
Pod koniec zeszłego roku ukazał się jednolity tekst rozporządzenia ministra infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (DzU z 2016 r.). Uporządkował on zmiany wprowadzone do tego rozporządzenia od czasu ogłoszenia poprzedniego tekstu jednolitego. Planowane jest wprowadzenie kolejnych zmian do tego rozporządzenia. Pod koniec marca do konsultacji publicznych został skierowany projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. W artykule autor prezentuje główne zmiany, jakie mogą być wprowadzone nowym rozporządzeniem.