Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

O tym, że zamontowany w samochodzie rozrusznik jest niesprawny, przekonujemy się najczęściej dopiero wtedy, gdy pojawią się problemy z rozruchem. Prawidłową kolejnością postępowania jest wówczas: sprawdzenie akumulatora, sprawdzenie połączeń elektrycznych i – jeśli nie zostaną stwierdzone nieprawidłowości, to – na koniec demontaż rozrusznika i jego wymiana. W artykule przedstawiono kilka sytuacji, gdy podczas rozruchu silnika brak jest niepokojących objawów, a mimo to rozrusznik może okazać się niesprawny. Co najgorsze, jego awaria może doprowadzić do kosztownego uszkodzenia nawet całego silnika.

SKP są zobowiązane do uzyskania certyfikatów niezbędnych do bezpiecznego połączenia z nową bazą CEPiK 2.0. Termin uruchomienia systemu CEPiK 2.0 przypada na październik 2017 r., a szkolenia w tym zakresie są planowane na sierpień. Jak najwcześniejsze składanie wniosków umożliwi uniknięcie problemów z dostępem do bazy danych i wzięcie udziału w szkoleniu. W artykule przedstawiono instrukcję składania wniosków przygotowaną przez Centralny Ośrodek Informatyki Ministerstwa Cyfryzacji.

W nowej rubryce „Odpowiedzi na trudne pytania” tym razem można dowiedzieć się, czy w cywilnych SKP mogą być badane pojazdy resortowe.

Od 1 lipca 2016 r. funkcjonuje w polskim prawodawstwie pojęcie Jednolitego Pliku Kontrolnego. Mali oraz średni przedsiębiorcy zostali objęci obowiązkiem comiesięcznego generowania i przekazywania danych w tej formie. Od 1 stycznia 2018 r. obowiązek ten będzie dotyczył także mikroprzedsiębiorców. W artykule przedstawiono zasady prowadzenia Jednolitego Pliku Kontrolnego oraz kwestię sankcji za brak stosowania JPK w ewidencji VAT.

Pod koniec zeszłego roku ukazał się jednolity tekst rozporządzenia ministra infra­struktury w sprawie warunków technicznych po­jazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (DzU z 2016 r.). Uporządkował on zmiany wprowadzone do tego rozporządzenia od czasu ogłoszenia poprzedniego tekstu jednolitego. Planowane jest wprowadzenie kolej­nych zmian do tego rozporządzenia. Pod koniec marca do konsultacji publicznych został skierowany projekt rozpo­rządzenia zmienia­jącego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. W artykule autor prezentuje główne zmiany, jakie mogą być wprowadzone nowym rozporządzeniem.

Podkategorie





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock