Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Artykuł Macieja Matczaka ma pomoc właścicielom warsztatów w monitorowaniu efektów różnych szkoleń odbytych przez ich podwładnych oraz w wydłużaniu i wzmacnianiu tych efektów. Dlaczego ten temat jest istotny? Zewnętrzny szkoleniowiec ma mały wpływ na zastosowanie przekazanego materiału w codziennej działalności firm uczestników. Kto więc jest odpowiedzialny za maksymalizację efektów szkoleń i jakie są formy szkoleniowe? Na te pytania autor udziela odpowiedzi w numerze zawierającym pierwszą część materiału. W drugiej części, w numerze 1/2018, autor wyjaśni, czy pomiar efektów szkoleń jest w ogóle możliwy i co zrobić, by zwiększyć te efekty. Szczególnie dziś, gdy coraz trudniej o pracownika, zaznaczanie udziału w szkoleniach może posłużyć także celom związanym z budowaniem wizerunku przedsiębiorstwa jako dobrego pracodawcy.

Coraz więcej obsługiwanych w serwisach pojazdów jest wyposażonych w system monitorowania ciśnienia w ogumieniu pojazdu  - TPMS. System ten potrafi sprawić wiele kłopotów serwisom ogumienia. W artykule przedstawiono kilka sytuacji z jakim autor spotkał się podczas obsługi aktywnego układu TPMS tj. wyposażonego w czujniki ciśnienia montowane wewnątrz kół pojazdu.

W numerze 11/2017 SM została przedstawiona procedura kalibrowania czujnika radarowych i kamery w samochodzie Grupy VAG na stanowisku firmy Bosch. Po uzupełnieniu stanowiska w odpowiednie tablice można jednak także obsługiwać samochody innych marek. Jak przebiega kalibracja zaawansowanych asystentów kierowcy w przypadku samochodów KIA i Hyundai? Opis procedury przedstawiono w artykule.

Sprowadzony z zagranicy samochód Chrysler Voyager objawiał niepokojące wibracje podczas jazdy, nasilające się wraz ze wzrostem prędkości. Wibracje nasilały się przy przyspieszaniu do prędkości około 60 – 70 km/h, a powyżej 90 km/h słabły. Najprostszym wyjaśnieniem powodu wibracji było uszkodzenie opony lub felgi. Jednak po zamontowaniu nowych opon i wyważeniu kół jazda wykazała, że wibracje występowały nadal. Nie pomogła również regulacja geometrii kół i skasowanie luzów w zawieszeniu. Winny wibracjom był drobny element pozostawiony przez mechanika. Jaki błąd popełniono w warsztacie – wyjaśnienie w numerze.

Rozwiązanie Twinport ECOTEC, w którym zastosowano małe przepustnice w podwójnych kanałach dolotowych, jest spotykane wielu silnikach benzynowych Opla o pojemności od 1.0 do 1.6 litra. Potrafi czasami dostarczyć sporych problemów użytkownikom tych aut. Usterka kolektora Twinport powoduje najczęściej zaświecenie kontrolki „check” i zapisanie kodu P1113, ponadto samochód wyraźnie traci dynamikę oraz wzrasta zużycie paliwa. W jaki sposób diagnozować tego typu awarię? Odpowiedź w artykule.

Podkategorie





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock